22 czerwca br. w należącej do koncernu Fincantieri stoczni w Monfalcone odbyło się uroczyste wodowanie statku wycieczkowego Costa Venezia dla armatora Costa Cruises.

Włoski koncern stoczniowy podkreśla w komunikacie, że to pierwszy zbudowany przez niego wycieczkowiec statek na rynek chiński. Nazwa statku – Costa Venezia – nie jest przypadkowa, ponieważ, jak zaznacza Fincantieri, projektanci statku starali się wieloma motywami nawiązać do jednego z najsłynniejszych miast świata – Wenecji. Przekazanie okrętu do użytkowania przewiduje się na 3 marca 2019 r.

Kolejne wodowanie we włoskiej stoczni

Zobacz też: Atlas Elektronik i Thales dostarczą system walki do niemieckich korwet rakietowych K130.

Wodowanie statku odbyło się w bardzie uroczystej oprawie i podniosłem atmosferze. Nic dziwnego, Costa Cruise to włoska spółka-córka największej na świecie firmy wycieczkowej Carnival Corporation & PLC, a Finantieri to jedna z pereł włoskiej gospodarki i jeden z największych na świecie koncernów stoczniowych.

Po zwodowaniu na statku będą jeszcze prowadzone prace związane z jego wyposażeniem i urządzeniem wnętrz. Fincantieri podkreśla, że jest to bardzo ważne wydarzenie w historii firmy, ponieważ Costa Venezia jest pierwszą jednostką zbudowaną specjalnie na rynek chiński. Według koncernu statek został „zaprojektowany pod kątem specyficznych wymagań rekreacyjnych i rozrywkowych chińskich gości”.

Statek wejdzie do użytkowania 3 marca przyszłego roku. Zanim jednak odpłynie do Chin, odbędzie dwa rejsy. Pierwszy z włoskiego Triestu do Chorwacji i Grecji. Drugi zaś będzie dłuższy. Jak poinformowała stoczniowa spółka, 8 marca Costa Venezia wyruszy w rejs śladami legendarnego żeglarza Marco Polo, by po 53 dniach żeglugi dotrzeć do stolicy Japonii. Następnie portem macierzystym statku będzie Szanghaj.

Zobacz też: Przemysł stoczniowy liczy zyski – rynek wycieczkowców rośnie.

Costa Venezia przetrze szlak nowym jednostkom

Costa Venezia mierzy 323 m długości i 37 szerokości, jego wyporność to 135,5 tys. ton. Statek na pokład zabierze ponad 5,1 tys. pasażerów, którzy będą mieli do dyspozycji ponad 2 tys. kabin o specjalnej stylizacji, rozlokowanych na 20 pokładach. Costa Venezia będzie największym statkiem armatora Costa Cruises operującym na rynku chińskim. Jego panowanie jednak nie potrwa długo, ponieważ już w 2020 r. armator odbierze siostrzaną jednostką. Buduje ją należąca do Fincantieri stocznia w Margherze. Oznacza to, że w 2020 r. flota Costa Cruises będzie liczyła już 14 statków zbudowanych przez włoski koncern stoczniowy. Ich łączny koszt to ponad 6 mld euro. W sumie do 2023 roku Costa Cruises wprowadzi do użytku siedem nowych statków.

Podpis: tz

Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży.