Statki zamówiła firma wycieczkowa TUI Cruises. To spółka joint venture zawiązana przez niemieckie przedsiębiorstwo turystyczne TUI AG oraz armatora wycieczkowego Royal Caribbean Cruises. Dwa wycieczkowce z napędem LNG mają zostać dostarczone przez Fincantieri odpowiednio w latach 2024 i 2026.

Koncern stoczniowy Fincantieri w komunikacie dla mediów przedstawił zamówione jednostki jako statki „ultraekologiczne”. Zbuduje je stocznia w Monfalcone, należąca do włoskiego holdingu. Siostrzane jednostki będą miały wyporność wynoszącą 161 tys. ton i mają stanowić podstawę przyszłej floty floty wycieczkowej spółki TUI Cruises. Zamówienie oznacza, że flota statków Mein Schiff wzrośnie do dziewięciu jednostek.

Firma Fincantieri podała, że nowe statki zostaną zbudowane na podstawie prototypowego projektu przygotowanego przez koncern. Nowe statki będą charakteryzować się nowoczesnością i ergonomią. Z kolei TUI Cruises podaje, że dzięki nowoczesnym jednostkom flota firmy będzie jedną z najnowocześniejszych i najbardziej przyjaznych środowisku naturalnemu. Statki będą wykorzystywać najnowsze rozwiązania technologiczne, wspomagające efektywność energetyczną (zmniejszenie zużycia paliwa oraz redukcja wpływu na środowisko) i obniżające koszty eksploatacji.

Prezes TUI Cruises Wybcke Meier mówi, że zamówienie nowych statków z ekologicznym napędem stanowi kontynuację strategii spółki. Jednym z jej priorytetów jest ochrona środowiska. Jak dodaje, jednostki będą odpowiedzią na życzenia klientów firmy.

Zobacz też: Naval Group ze specjalną ofertą współpracy dla Polski przy programie Orka.

Z kolei szef Fincantieri Giuseppe Bono podkreśla, że zamówione statki będą największymi jednostkami napędzanymi skroplonym gazem ziemnym LNG, jakie do tej pory zostały zbudowane przez włoskie stocznie.

Podpis: am

Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości znajdziesz tutaj.