general atomics / portal stoczniowy

Amerykańska korporacja zbrojeniowa General Atomics Electromagnetic Systems (GA ES) poinformowała na początku kwietnia, że ich zaawansowany finiszer elektromagnetyczny (Advanced Arresting System, AAG) dla lotniskowców typu Ford przeszedł kluczowy test. Urządzenie było w stanie po raz pierwszy wyhamować samolot zwiadowczy E-2C+ Hawkeye przy użyciu awaryjnego systemu barykadowego.

Był to pierwszy tego rodzaju test przeprowadzony przez Dowództwo Morskich Systemów Powietrznych (Naval Air Systems Command, NAVAIR) od ponad 20 lat i oznacza osiągnięcie ważnego kamienia milowego w kwalifikacji systemy AAG na lotniskowcach typu Ford.

Może Cię zainteresować:

Kanadyjskie okręty wsparcia otrzymają szwedzkie radary Sea Giraffe AMB

Kanadyjskie okręty wsparcia otrzymają szwedzkie radary Sea Giraffe AMB

Amerykańska korporacja zbrojeniowa General Atomics Electromagnetic Systems (GA ES) poinformowała na początku kwietnia, że ich zaawansowany finiszer elektromagnetyczny (Advanced Arresting System, AAG) dla lotniskowców typu Ford przeszedł kluczowy test. Czytaj dalej

Samolot E-2C + Hawkeye o wadze około 46 500 funtów (ponad 21 ton) został przyspieszony do reprezentatywnej prędkości zatrzymywania na barykadzie, gdzie siatka przymocowana do systemu AAG za pomocą kłonic chwyciła samolot i bezpiecznie go zatrzymała – powiedział Scott Forney, Prezes General Atomics Electromagnetic Systems. – Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że system AAG już przy pierwszej próbie zadziałał zgodnie z planem. Jest to szczególnie ważne ponieważ jest to pierwszy od 23 lat test systemu barykadowego – dodał Forney.

– Chociaż barykady są rzadko używane w lotnictwie morskim, pozostają ważnym mechanizmem bezpieczeństwa do zatrzymania samolotu w sytuacji awaryjnej – stwierdził z kolei Rolf Ziesing, Wiceprezes GE ES. – System AAG zakończył niedawno serię zatrzymań typu „roll-in” i „fly-in” zarówno dla samolotów z napędem śmigłowym jak i odrzutowców na terenie poligonu testowego w Lakehurst. Ten najnowszy test zweryfikował możliwości systemu do barykadowego zatrzymania awaryjnego, gdy nie istnieje możliwość standardowego odzyskiwania samolotu – wskazał Ziesing.

Może Cię zainteresować:

Amerykański przemysł stoczniowy zbuduje dwa nowe lotniskowce typu Gerald R. Ford dla US Navy

Amerykański przemysł stoczniowy zbuduje dwa nowe lotniskowce typu Gerald R. Ford dla US Navy

Amerykańska korporacja zbrojeniowa General Atomics Electromagnetic Systems (GA ES) poinformowała na początku kwietnia, że ich zaawansowany finiszer elektromagnetyczny (Advanced Arresting System, AAG) dla lotniskowców typu Ford przeszedł kluczowy test. Czytaj dalej

AAG to turbo-elektryczny system zaprojektowany do kontrolowanego wyhamowywania samolotów. Jest on zainstalowany na pokładzie lotniskowca Geralda R. Forda (CVN 78) wraz z elektromagnetycznym systemem katapultowania samolotów GA-EMS (EMALS). Oba systemy zostały z powodzeniem sprawdzone w testach morskich na CVN 78 i znajdują się obecnie w produkcji, aby być gotowymi do instalacji na lotniskowcach John F. Kennedy (CVN 79) i Enterprise (CVN 80).

Systemy barykadowe są instalowane na wszystkich amerykańskich lotniskowcach do wykorzystania, tylko gdy wymaga tego sytuacja. Podczas gdy okręt jest na morzu, nie planuje się prób systemu z wykorzystaniem samolotów, jednak personel okrętowy rutynowo ćwiczy stawianie barykady w sytuacjach awaryjnych w ramach swoich normalnych procedur szkoleniowych i operacyjnych.

Podpis: km