Morska Stocznia Remontowa  Gryfia  zawarła z Bankiem Gospodarstwa Krajowego oraz  Agencją Rozwoju Przemysłu umowy na finansowanie kontraktów długoterminowych realizowanych przez stocznię.

„Uruchomienie linii finansowania usprawni realizację tych kontraktów, a  także pozytywnie wpłynie na pozostałe aspekty działalności operacyjnej spółki” – napisano w komunikacie prasowym Gryfii. Stocznia nie podała wartości pozyskanego finansowania.

Paweł Brzezicki, prezes Funduszu Rozwoju Spółek, większościowego akcjonariusza Gryfii, cytowany przez Radio Szczecin poinformował, że  Morska Stocznia Remontowa Gryfia otrzymała kredyt komercyjny na remont i budowę dwóch statków.

Dofinansowanie ma umożliwić remont okrętu wojennego Marynarki Wojennej ORP Lublin oraz wybudowanie dwóch lodołamaczy.  ORP Lublin to okręt transportowo-minowy; lodołamacze mają trafić do Gdańska i pływać po Wiśle.

„Finansowanie, które umożliwi w całości wykonanie dwóch kontraktów: jeden kontrakt to jest remont okrętu Marynarki Wojennej Lublin, drugi to budowa dwóch lodołamaczy dla Wód Polskich” – powiedział Paweł Brzezicki.

„To sukces dla Gryfii, przyznanie kredytu było poprzedzone atestem finansowym.  Jest to duży sukces, bo łamie barierę zwątpienia w możliwości stoczni Gryfia, a po drugie zaczyna się tam, powiedzmy kolokwialnie, coś kręcić. Stocznia nabiera rozpędu” – dodaje Paweł Brzezicki.

ORP Lublin wchodzi w skład 2. Dywizjonu Okrętów Transportowo-Minowych w Świnoujściu, należącym do 8. Flotylli Obrony Wybrzeża. Okręt przeznaczony jest do transportu żołnierzy desantu ze sprzętem i pojazdami, stawiania min morskich (jednorazowo zabiera 130 min) oraz ewakuacji ludzi.

Morska Stocznia Remontowa Gryfia powstała w wyniku połączenia dwóch zachodniopomorskich zakładów, które od września 2013 roku prowadzą działalność operacyjną jako jedna spółka.

Stocznia posiada dwa zakłady produkcyjne w Szczecinie i Świnoujściu. Początki działalności stoczni w Szczecinie sięgają początku lat pięćdziesiątych poprzedniego wieku. Nie mniej bogate doświadczenie ma zakład w Świnoujściu, który prowadzi działalność od 1968 roku.

Stocznia  oferuje usługi z zakresie remontów, przebudowy i budowy nowych jednostek. Wykonuje remonty awaryjne i przeglądy klasowe statków. Od ponad 15 lat jest również producentem konstrukcji stalowych offshore.

Podpis  ER