Morska Stocznia Remontowa Gryfia obecnie zarabia na siebie dzięki temu, że w sezonie letnim armatorzy częściej remontują statki. Jednak Paweł Brzezicki, prezes Funduszu Rozwoju Spółek, do którego należy Gryfia, jest umiarkowanym optymistą jeśli chodzi o jesień i zimę.

„Stocznia zarabia na siebie.  Jeżeli chodzi o Gryfię czy o doki w Gryfii to oczywiście jest sezon” – powiedział na antenie Radia Szczecin Paweł Brzezicki, prezes Funduszu Rozwoju Spółek. –

„Jestem bardzo umiarkowanym optymistą, jeśli chodzi o jesień i zimę. W tej chwili Gryfia zarabia na siebie i mam nadzieję, że uda się im coś odłożyć na chudsze miesiące” – dodał.

Brzezicki poinformował, że pierwsze efekty daje współpraca Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia z największym polskim armatorem Polską Żeglugą Morską.

„Nastąpiło wzmocnienie pozycji Gryfii na skutek powiązania z PŻM-em. To jakby nasza zasługa. Myślę, że kooperacja między PŻM-em a Gryfią nie tylko na poziomie takim, że oddajemy statki do remontu w Gryfii, ale również pomoc merytoryczna przy zakupach i kontraktacjach daje pierwsze efekty. Trochę szkoda, że dopiero teraz, a nie np. 20 lat temu – powiedział Brzezicki.

Na doku numer pięć, który jest największym dokiem Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia, właśnie przechodzi remont prom Gryf należący do Polskiej Żeglugi Morskiej.

W połowie czerwca Morska Stocznia Remontowa  Gryfia  zawarła z Bankiem Gospodarstwa Krajowego oraz  Agencją Rozwoju Przemysłu umowy na finansowanie kontraktów długoterminowych realizowanych przez stocznię.

Dofinansowanie ma umożliwić remont okrętu wojennego Marynarki Wojennej ORP Lublin oraz wybudowanie dwóch lodołamaczy.  ORP Lublin to okręt transportowo-minowy; lodołamacze mają trafić do Gdańska i pływać po Wiśle.

Morska Stocznia Remontowa Gryfia powstała w wyniku połączenia dwóch zachodniopomorskich zakładów, które od września 2013 roku prowadzą działalność operacyjną jako jedna spółka.

Stocznia posiada dwa zakłady produkcyjne w Szczecinie i Świnoujściu. Początki działalności stoczni w Szczecinie sięgają początku lat pięćdziesiątych poprzedniego wieku. Nie mniej bogate doświadczenie ma zakład w Świnoujściu, który prowadzi działalność od 1968 roku.

Stocznia  oferuje usługi z zakresie remontów, przebudowy i budowy nowych jednostek. Wykonuje remonty awaryjne i przeglądy klasowe statków. Od ponad 15 lat jest również producentem konstrukcji stalowych offshore.

Podpis   ER