16 maja w Goa do służby weszły nowy OPV i dwa szybkie patrolowce przybrzeżne. Tym samym flota jednostek ICG osiągnęła liczbę 150 jednostek morskich w służbie.

Wcielone jednostki należą do dwóch typów będących podstawowymi okrętami tej formacji. Pierwszy z przyjętych do służby okrętów to OPV typu Samarth Flight II budowy miejscowej Goa Shipyard Limited. ICG używa 6 jednostek pierwszej serii i oczekuje na kolejnych 5 serii drugiej. Co ciekawe jednocześnie budowane są bardzo zbliżone okręty typu Vikram konkurencyjnej stoczni Larsen & Toubro.

ICGS Sachet (18) ma wyporność 2450 ton, długość 105 m., szerokość 13,6 m., zanurzenie 6,2 m., napęd składający się z  dwóch silników wysokoprężnych MTU 20V 8000 M71L o mocy 9100 kW każdy, prędkość 26 węzłów, zasięg 6000 mil morskich przy 12 węzłach, autonomiczność 20 dób, załogę 121 osób, uzbrojenie: 1 armata CRN 91 kalibru 30 mm, 2 wkm kalibru 12,7 mm, śmigłowiec pokładowy HAL Dhruv oraz 5 łodzi interwencyjnych. Ponadto okręt jest wyposażony w urządzenia do zwalczania zanieczyszczeń ropopochodnych.

Dwa szybkie kutry patrolowe ICGS C-450 i ICGS C-451 nalezą do typu opracowanego i budowanego przez Larsen & Toubro. ICG zamówi początkowo 36 takich jednostek a następnie domówił kolejne 18 patrolowców. Oba wcielone kutry są ostatnimi z tej drugiej serii i kończą tym samym cały typ. Budowa 54 jednostek zajęła L&T 10 lat. W ich trakcie Indie przekazały jeden taki okręt Seszelom i dwa Mozambikowi.

Patrolowce typu L&T mają wyporność 90 ton, długość 30 m., szerokość 6,4 m., zanurzenie 6,2 m., napęd składający się z  dwóch silników wysokoprężnych Caterpillar 3516C o mocy 2525 kW każdy oraz pędników strugowodnych MJP Waterjet, prędkość 45 węzłów,  zasięg 500 mil morskich, autonomiczność 3 doby, załogę 12 osób, uzbrojenie 1 wkm kalibru 12,7 mm.

Podpis: TW