Norweski armator Hurtigruten podpisał porozumienie o współpracy z rodzimą stocznią Kleven Verft w sprawie budowy kolejnego polarnego wycieczkowca. Jednostka otrzyma hybrydowy napęd, a jej kadłub zostanie wzmocniony, żeby przełamywać lód na wodach Arktyki.

Podpisany dokument stanowi kontynuację współpracy rozpoczętej na początku ubiegłego roku. Wówczas w styczniu linia wycieczkowa Hurtigruten zleciła stoczni Kleven Verft budowę dwóch wycieczkowych statków polarnych. Kontrakt przewidywał zamówienie przez armatora kolejnych dwóch jednostek w ramach prawa opcji. Podpisane ostatnio porozumienie o współpracy oznacza, że firma wycieczkowa zamierza z tego prawa skorzystać, ale w zakresie jednej dodatkowej jednostki.

Pierwszy z nowych promów – MS Roald Amundsen – ma zostać wprowadzony do eksploatacji w przyszłym roku, a już w maju popłynie w pierwszy rejs wycieczkowy wzdłuż wybrzeża Europy Zachodniej. Z kolei drugi statek, który otrzyma nazwę MS Fridtjof Nansen, wejdzie do użytkowania w 2020 roku. Trzecia jednostka, której dotyczy właśnie podpisane porozumienie o współpracy, wypłynie ze stoczni Kleven Verft w drugim kwartale 2021 roku.

Zobacz też: Trening kardio na statku do Karlskrony? Czemu nie!

– Cieszymy się, że możemy wprowadzić do naszej floty kolejny rewolucyjny statek z napędem hybrydowym – mówi Daniel Skjedam, CEO Hurtigruten – Ten statek wycieczkowy-lodołamacz zabierze pasażerów w jedne z najbardziej spektakularnych obszarów naszej planety w sposób bardziej zrównoważony i przyjazdy dla środowiska niż dotychczas – dodaje.

Wszystkie trzy statki, które Kleven Verft zbuduje dla Hurtigruten, będą także lodołamaczami. Jednostki będą mierzyć 140 m długości i 23,6 m szerokości. Będą one wyposażone w hybrydowy układ napędowy, w którym zasilanie elektryczne będzie stanowiło opcję podstawową.

Zobacz też: Niesamowity Celebrity Edge wkrótce popłynie na Karaiby.

Obecnie flota norweskiego armatora Hurtigruten składa się z 14 statków wycieczkowych różnego typu. Firma organizuje rejsy w przeróżne zakątki świata, m.in. na wody w pobliżu Islandii, Grenlandii, Norwegii, Ameryki Południowej (np. fiordy chilijskie), Antarktydy, Ameryki Północnej oraz na Svalbard.

Źródło: www.ostatkach.pl

Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.