Brytyjski koncern przemysłowy Rolls-Royce dostarczy systemy napędowe i silniki dla czterech nowych statków typu ro-pax norweskiego armatora Havila Kystruten. Jednostki będą napędzane skroplonym gazem ziemnym LNG, co zresztą w przypadku norweskiej żeglugi przybrzeżnej staje się standardem.

Chodzi  cztery statki, które norweski armator wprowadzi do eksploatacji w 2021 roku. Będą to mierzące po 122 m długości oraz 22 m szerokości jednostki typu ro-pax, zaprojektowane przez biuro projektowe Havyard Design and Solutions. Po dwa promy zbudują hiszpańska stocznia Astillero Hijos de J. Berreras oraz turecka spółka Tersan Shipyard, o czym już pisaliśmy na Portalu Stoczniowym.

Statki będą obsługiwać regularne połączenie pomiędzy nadmorskimi miejscowościami Norwegii. Nowe promy Havila Kystruten przewiozą podróżnych oraz samochody z Bergen w południowo-zachodniej Norwegii do Kirkenes – miejscowości położonej na północy kraju.

Zobacz też: Saab włączył kolejną polską firmę w łańcuch dostaw dla okrętów podwodnych A26.

Z kolei w czwartek brytyjski koncern poinformował w komunikacie, że dostarczy w pełni zintegrowane układy napędowe z silnikami zasilanymi skroplonym gazem do wszystkim czterech jednostek zamówionych przez norweskiego armatora.

W ramach kontraktu Rolls-Royce dostarczy również dwa zbiorniki na skroplony gaz ziemny, które prawdopodobnie zostaną rozmieszczone w portach w Bergen i Kirkenes.

Zobacz też: Huntington Ingalls Industries: ruszyła budowa śmigłowcowa USS Bougainville.

Według producenta oraz armatora, silniki, w które zostaną wyposażone nowe statki ro-pax, będą charakteryzowały się niskim zużyciem paliwa oraz emisją spalin. To bardzo ważne dla norweskich armatorów.

Podpis: am

Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości na ten temat znajdziesz tutaj.