Costa Venezia / Portal Stoczniow

Na marzec przyszłego roku planowany jest w Trieście chrzest nowego statku pasażerskiego firmy Costa Crociere. Costa Venezia, bo taka ma być jego nazwa, powstaje specjalnie z myślą o rynku azjatyckim, a przede wszystkim chińskim.

To już czwarty liniowiec Costa Crociere na rynek azjatycki i zarazem największa, bo wypierająca 135.500 ton i mogąca przewozić do 5100 pasażerów jednocześnie jednostka. Statek należy do nieco powiększonego typu Vista (dwie pierwsze jednostki Carnival Vista i Carnival Horizon wypierały „tylko” 133.500 ton). Jego producentem jest należąca do Fincantieri stocznia Monfalcone w Trieście.

Costa Crociere działa na Dalekim Wschodzie od roku 2006 i obecnie rozwija tam swoją działalność.  W 2020 roku do Costa Venezia dołączyć w Szanghaju kolejna jednostka – jeszcze większa Costa Smeralda o wyporności ponad 180 tys. ton.

Zgodnie ze swoją nazwą Costa Venezia została wystylizowana „w klimacie” zabytkowej Wenecji. Główny hol statku ma przypominać plac św. Marka, a restauracje, butiki i korytarze mają przywodzić na myśl typowe weneckie uliczki, place i lokale. Na pokładzie przewidziano także obecność… gondoli i mają być organizowane charakterystyczne dla Wenecji bale maskowe.  Aby jednak klienci mogli poczuć się jak w domu planowane są także znane i lubiane przez lokalnego klienta  atrakcje, takie jak imprezy karaoke z nagrodami.

Chrzest statku ma być powiązany z wielkim, trwającym aż do 3 marca festynem, w którym ma wziąć udział 1500 gości, głównie z Chińskiej Republiki Ludowej, Republiki Korei i Japonii, w czasie którego przewidziane jest zwiedzanie Triestu. Potem statek ma wyruszyć na krótki rejs do Chorwacji i Grecji i powrócić z niego do Triestu 8 Marca. Następny będzie trwał 53 dni i prowadził na Daleki Wschód. Od 18 maja statek ma już regularnie wykonywać rejsy z Szanghaju. Co ciekawe dwa pierwsze rejsy Costa Venzia mają być przeznaczone „dla Europejczyków i Amerykanów” (a zatem nie będzie można zapewne korzystać z uroków chińskiego karaoke) a wszystkie kolejne będą przeprowadzane wyłącznie z myślą o klientach azjatyckich.

Podpis: ms