Meyer Werft / Portal Stoczniowy

Kilka dni temu stocznia Meyer Werft oficjalnie przekazała klientowi nową, prawie 350-metrową jednostkę. Statek zamówił największy armator wycieczkowy na świecie Royal Caribbean Cruises, który od wielu lat zleca budowy nowych wycieczkowców stoczni w Papenburgu w północno-zachodnich Niemczech.

Stępkę nowego statku wycieczkowego położono w listopadzie 2017 roku. Spectrum of the Seas to pierwsza jednostka nowej klasy, oznaczonej nazwą Quantum-Ultra. Podpisując kontrakt na produkcję, armator Royal Caribbean Cruises podkreślał, że nowe statki z serii Quantum-Ultra będą budowane specjalnie z myślą o rynku azjatyckim. Armator zamierza je wykorzystywać do obsługi rejsów w regionie Azji i Pacyfiku.

Statki należące do klasy Quantum-Ultra są modyfikacją jednostek należących do klasy Quantum. Pierwszą jednostkę tego typu armator zamówił w 2011 roku i do tej pory niemiecka stocznia Meyer Werft zbudowała już trzy takie statki: Quantum of the Seas, Anthem of the Seas oraz Ovation of the Seas.

Może Cię zainteresować:

MSC Cruises zamawia cztery luksusowe statki wycieczkowe za ponad 2 mld euro

MSC Cruises zamawia cztery luksusowe statki wycieczkowe za ponad 2 mld euro

Kilka dni temu stocznia Meyer Werft oficjalnie przekazała klientowi nową, prawie 350-metrową jednostkę. Statek zamówił największy armator wycieczkowy na świecie Royal Caribbean Cruises, który od wielu lat zleca budowy nowych wycieczkowców stoczni w Papenburgu w północno-zachodnich Niemczech. Czytaj dalej

Jak na razie zakontraktowano dwa statki klasy Quantum-Ultra. Budowa kolejnej, drugiej jednostki oficjalnie ruszyła w stocznie Meyer Werft w styczniu tego roku. Niemiecka stocznia zapowiada, że nowa jednostka, która otrzyma nazwę Odyssey of the Seas, będzie gotowa pod koniec roku 2020.

Budowa prawie 350-metrowego wycieczkowca zajęła stoczni więc półtora roku. Ani stocznia Meyer Werft, ani armator nie ujawnili wartości kontraktu na budowę jednostki, ale według branżowych mediów mogła ona kosztować ok. 750 mln euro.

Po odbiorze statku przez armatora, nowa jednostka odpłynęła do Barcelony. Z katalońskiego portu Spectrum of the Seas w czwartek odpływa w pierwszy długi rejs i udaje się do chińskiego portu w Szanghaju. Właśnie to miasto będzie portem macierzystym nowego statku.

Statek mierzy dokładnie 347,1 m długości i 41,4 m szerokości. Stocznia Meyer Werft podaje, że jednostka będzie mogła pływać z prędkością 22 węzłów. Na statku znajduje się 18 pokładów. Spectrum of the Seas będzie zabierał w rejs prawie 4,3 tys. pasażerów. Na statku zbudowano 2 137 kabin dla pasażerów. Do tego trzeba doliczyć liczną załogę statku oraz personel okrętowy – 1 550 ludzi.

Podpis: am