Japonia okręty podwodne / Portal Stoczniowy

Japońskie Morskie Siły Samoobrony wcieliły do służby dziesiąty okręt podwodny typu Soryu. Ceremonia odbyła się 18 marca w bazie morskiej w Kobe. Jednostkę zbudowała stocznia należąca do japońskiego koncernu przemysłowego Kawasaki Heavy Industries. Okręt otrzymał nazwę Shōryū.

Budowa dziesiątej jednostki typu Sōryū dla japońskiej marynarki wojennej rozpoczęła się pod koniec maja 2015 roku, a jej wodowanie miało miejsce w listopadzie 2017 roku. Okręt wszedł więc do służby w ciągu 16 miesięcy od zwodowania, zauważa branżowy serwis navaltoday.com.

Portal zauważa też w swoim materiale, że Shōryū jest nie tylko dziesiątym okrętem podwodnym typu Sōryū w Japońskich Morskich Siłach Samoobrony, ale również 28 okrętem podwodnym zbudowanym przez japoński koncern Kawasaki Heavy Industries po II wojnie światowej.

Jednostki typu Sōryū to największe na świecie okręty podwodne z napędem konwencjonalnym. To także pierwsze japońskie okręty wyposażone w napęd niezależny od powietrza AIP, który wydłuża możliwy okres operowania przez jednostkę w pełnym zanurzeniu. Okręty tego typu mierzą 84 metry długości i wypierają 2 950 ton. Ich załoga składa się z 65 marynarzy. Sōryū uzbrojone są w torpedy oraz rakiety przeciwokrętowe.

Może Cię zainteresować:

ORP Kontradmirał Xawery Czernicki zasłużył na remont

ORP Kontradmirał Xawery Czernicki zasłużył na remont

Japońskie Morskie Siły Samoobrony wcieliły do służby dziesiąty okręt podwodny typu Soryu. Ceremonia odbyła się 18 marca w bazie morskiej w Kobe. Jednostkę zbudowała stocznia należąca do japońskiego koncernu przemysłowego Kawasaki Heavy Industries. Okręt otrzymał nazwę Shōryū. Czytaj dalej

Serwis navaltoday.com podaje, że Japończycy chcą w sumie mieć 13 okrętów podwodnych typu Sōryū. Na razie budowany jest kolejna, 11 jednostka. W październiku ubiegłego roku została ona zwodowana w stoczni należącej do koncernu Mitsubishi Heavy Industries. Portal podkreśla, że będzie to pierwszy okręt należący do floty Japońskich Morskich Sił Samoobrony, który zostanie wyposażony w materie litowo-jonowe.

Według otwartych źródeł, budowa jednego okrętu tego typu wyposażonego w baterie litowo-jonowe kosztuje Japończyków ok. 640 mln dolarów. Za wcześniejsze jednostki, bez takich baterii, japoński resort obrony płacił ok. 540 mln dolarów.

Podpis: tz/navaltoday.com