OT Logistics / Portal Stoczniowy

Grupa kapitałowa OT Logistics zrealizowała kolejną inwestycję. 22 czerwca br. oddała do użytku nowy elewator zbożowy w OT Port Świnoujście. – Chcemy zwiększyć nasz udział w przeładunku produktów agro w polskich portach i zdobyć pozycję lidera w przeładunkach rolnych na południowym Bałtyku – mówi Ludwik Heinsch, prezes OT Port Świnoujście.

Uruchomienie nowego elewatora to zakończenie pierwszej fazy budowy kompleksowego terminala agro w Świnoujściu. Inwestycje związane z jego powstaniem ruszyły już dwa lata temu. W 2016 r. na Nabrzeżu Chemików w OT Port Świnoujście uruchomiono mniejszy magazyn na zboża oraz inne produkty agro. Skład ma powierzchnię 4 tys. m kw. i może pomieścić 17 tys. towarów. Zarządzane przez spółkę z grupy OT Logistics Nabrzeże Chemików ma 282,5 m długości i może przyjmować statki o maksymalnym zanurzeniu 13,2 m. Grupa logistyczna podkreśla, że w drugim etapie inwestycji planuje połączenie nowego elewatora z dwoma urządzeniami załadowczymi o wydajności 1 000 ton na godzinę za pomocą układu przenośników.

Według informacji OT Logistics ,nowy elewator zbożowy ma powierzchnię 12,5 tys. m kw i może pomieścić 110 tys. m sześć i 85 tys. ton zboża.

Zobacz też: Atlas Elektronik i Thales dostarczą system walki do niemieckich korwet rakietowych K130.

– Ukończenie budowy nowego elewatora zbożowego jest bardzo ważnym etapem rozwoju OT Port Świnoujście oraz całej grupy kapitałowej OT Logistics. Chcemy zwiększyć nasz udział w przeładunku produktów agro w polskich portach i zdobyć pozycję lidera w przeładunkach rolnych na południowym Bałtyku. Inwestycja pozwoli nam również dywersyfikować  rodzaje obsługiwanych ładunków i w większym stopniu uniezależnić się od koniunktury na rynku węgla – mówi Ludwik Heinsch, szef OT Port Świnoujście. – Inwestycja pozwoli na usprawnienie i zwiększenie możliwości przeładunkowych produktów agro w Świnoujściu, jednocześnie zapewniając najwyższe standardy bezpieczeństwa żywności oraz ochrony środowiska. Zwiększenie przeładunków agro odbędzie się bez negatywnych konsekwencji dla otoczenia portu i mieszkańców Świnoujścia – dodaje.

Budowa nowego elewatora pochłonęła prawie 47 mln zł, cześć tej kwoty dołożył Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście, który sfinansował infrastrukturę portową, konieczną dla funkcjonowania nowego obiektu.

OT Logistics podkreśla, że elewator wykorzystuje nowoczesne technologie załadunku i wyładunku zboża. Dzięki bocznicy kolejowej z układem rozładunku wagonów oraz układom rozładunku samochodów terminal będzie miał wydajność 500 ton na godzinę. Logistyczna grupa ma jednak większy apetyt. OT Logistics zapowiada, że docelowa wydajność rozładunku z elewatora ma wynosić 2 000 ton na godzinę. W ramach inwestycji powstała też stacja załadunku samochodów o wydajności 700 ton na godzinę oraz nowy układ komunikacji drogowej.

Zobacz też: Koreańska stocznia zbudowała pierwszy gazowiec LNG z pełnym systemem FRS.

Grupa kapitałowa OT Logistics od ponad 70 lat świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne. Jest obecna w Niemczech, Belgii, Holandii, Austrii oraz w Czechach, Słowacji, na Węgrzech oraz w Polsce. Grupa OT Logistics skupia 30 spółek zależnych, z czego 17 firm mieści się w Polsce. To m.in. spółki OT Port Gdynia, OT Port Świnoujście, OT Port Gdańsk, OT Port Kołobrzeg, OT Port Wrocław, OT Port Wrocław. OT Logistics jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W ub.r. grupa kapitałowa uzyskała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 867 mln zł, a zagregowany zysk netto wszystkich spółek wyniósł 43,6 mln zł (EBITDA 93,6 mln zł). Od kilku lat grupa kapitałowa notuje konsekwentny wzrost przychodów oraz zysku. W ciągu czterech ostatnich lat OT Logistics niemal podwoiła przychody i znacznie zwiększyła zysk netto (z 28,3 mln zł cztery lata temu).

Podpis: łp

Przemysł stoczniowy, infrastruktura, logistyka – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.