JFD / Portal Stoczniowy

Indyjska marynarka wojenna zakończyła z powodzeniem testy Pojazdu Ratowniczego Głębokiego Zanurzenia (Deep Submergence Rescue Vehicle – DSRV) służącego do ratowania załóg okrętów podwodnych, które uległy awarii i nie są w stanie się wynurzyć. Producentem tych pojazdów jest brytyjska firma James Fisher Defence (JFD).

Zakończenie testów było kamieniem milowym w zakresie osiągnięcia przez marynarkę wojenną Indii zdolności do ratowania marynarzy, którzy znajdujących się w niebezpieczeństwie. Próby przeprowadzono przy udziale indyjskich sił powietrznych, wykorzystując samoloty transportowe Ilyushin-76.

Może Cię zainteresować:

Okręty podwodne typu 212CD dla Norwegii i Niemiec coraz bliżej. tkMS złożył ostateczną ofertę

Okręty podwodne typu 212CD dla Norwegii i Niemiec coraz bliżej. tkMS złożył ostateczną ofertę

Indyjska marynarka wojenna zakończyła z powodzeniem testy Pojazdu Ratowniczego Głębokiego Zanurzenia (Deep Submergence Rescue Vehicle – DSRV) służącego do ratowaniu załóg okrętów podwodnych, które uległy awarii i nie są w stanie się wynurzyć. Producentem tych pojazdów jest brytyjska firma James Fisher Defence (JFD). Czytaj dalej
Dowiedziono, że funkcjonalność sprzętu do obsługi naziemnej dostarczonego przez JFD nadaje się do integracji z Ił-76, umożliwiając bezpieczny załadunek i rozładunek wszystkich elementów podwodnego systemu ratowniczego. Jest to o tyle istotne, gdyż ograniczony czas w dostarczeniu pomocy jest kluczowy do przeprowadzenia udanej operacji ratowania załogi okrętu podwodnego. Polega ona na szybkim rozmieszczeniu systemu DSRV na statku macierzystym, który będzie gospodarzem pojazdu ratowniczego, umożliwiając jak najszybszy dostęp do sprzętu w miejscu zatonięcia jednostki podwodnej.

– Jesteśmy zadowoleni, że udało nam się zakończyć próby transportu lotniczego pierwszego systemu DSRV dla marynarki wojennej Indii, współpracująć przy tym ściśle  z zachodnim zespołem ratowniczym indyjskiej marynarki wojennej oraz z siłami powietrznymi tego państwa, w celu osiągnięcia tego kluczowego kamienia milowego na drodze do zapewnienia pełnej zdolności w obszarze wszechstronnego ratownictwa okrętów podwodnych – powiedział Giovanni Corbetta, dyrektor zarządzający JFD. Dodał również, że próby udowodniły kompatybilność nowo wprowadzonego systemu ratownictwa podwodnego z samolotami transportowymi Ił-76 indyjskich sił powietrznych, a także możliwości szybkiego reagowania i rozmieszczania, które zapewniają wsparcie dla operacji ratowniczych dla załóg uszkodzonych okrętów podwodnych.

Zgodnie z kontraktem o wartości 193 mln funtów brytyjskich, JFD dostarczy dwa kompletne systemy ratownictwa głębinowego trzeciej generacji, w tym sprzęt do uruchamiania i przywracania (launch and recovery systems, LARS), systemy przenoszenia pod ciśnieniem (Transfer Under Pressure, TUP), sprzęt logistyczny i pomocniczy oraz 25-letenią umowę serwisową na całość wyposażenia.

Podpis: tz