Dwa masowce o nośności 38 tysięcy ton odbierze w sierpniu Polska Żegluga Morska. Statki powstają w Chinach.

„To uniwersalne masowce średniej wielkości – mówi Paweł Brzezicki z Polskiej Żeglugi Morskiej. Jego wypowiedź przytacza Radio Szczecin.

„ To są statki, które będą na rynku globalnym do wożenia suchych ładunków masowych. Statki z potężnymi 30-tonowymi dźwigami. Będą wozić głównie zboże i produkty rolne w relacjach z Ameryki Północnej do Europy i w relacjach, coraz częstszych w PŻM, z Morza Czarnego do Afryki Północnej” – dodał.

Nowe statki Polskiej Żeglugi Morskiej mają już zapewnione ładunki do transportu mimo trudnej sytuacji na rynku.

„Trudno mówić o koniunkturze ze względu na toczące się dyskusje handlowe między USA i Chinami. Rynek jest nadal niski. Jeżeli chodzi o produkty rolne, to koniunktura pojawia się sezonowo ze względu na zbiory. Statki wchodzą w bardzo dobry moment. Około września, października powinny być w USA i ładować zboże do Europy lub Afryki” – powiedział Brzezicki.

W połowie grudnia 2018 roku w chińskiej stoczni Yangzijiang odbyło się przekazanie Polskiej Żegludze Morskiej dwóch statków. Były to m/s “Jamno” oraz m/s “Narie” – bliźniacze jeziorowce o nośności 36,600 DWT z serii zapoczątkowanej przez m/s “Gardno”.

Zarządca komisaryczny Polskiej Żeglugi Morskiej Paweł Brzezicki poinformował też, że zysk PŻM w tym roku będzie większy niż w poprzednim.

Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z większych w Europie. Podstawowym sektorem działalności PŻM jest przewóz ładunków masowych takich jak węgiel, zboża etc. w żegludze nieregularnej o zasięgu globalnym.

Przedsiębiorstwo posiada 61 statków o łącznej nośności 2,2 mln dwt., w tym masowce, siarkowiec oraz promy.

Obok podstawowej formy działalności tj. przewozów masowych, przedsiębiorstwo z powodzeniem realizuje m.in. – poprzez swoją spółkę Unity Line – żeglugę promową na Bałtyku. Jest właścicielem najnowocześniejszego kompleksu biurowo-hotelowego w Szczecinie – „Pazim”, a także części reprezentacyjnych nabrzeży przy Wałach Chrobrego, skąd prowadzi żeglugę białą flotą.

Podpis   ER