Nowy kuter należy do drugiej serii typu reprezentowanego w składzie Korean Coast Guard w liczbie 15 jednostek. Były one wcielane do służby w latach 2010-2012 i zastępowały w niej kutry typu Sea Whale.

Jednostki pierwszej serii były budowane przez stocznie: Deawoo, Hanjin i Kangnam. Okręty te znane są z numerów burtowych (501 do 517 – bez nr 504 i 514 gdyż cyfra 4 według koreańskich zwyczajów jest cyfrą pechową). Kontrakt na budowę kolejnych 8 jednostek otrzymały w roku 2016: stocznia Hanjin Heavy Industries & Construction (HHIC) na 5 okrętów (o wartości 138 mln USD) i stocznia Kangnam na pozostałe 3 okręty. Nowy okręt nosi numer burtowy 518 i tuż po wejściu do linii 18 lipca, rozpoczął dozór na północnej linii demarkacyjnej.

Patrolowce typu Tae Guk posiadają wyporność standardową 500 ton, pełną 630 ton, długość  62,2 m., szerokość 9 m., zanurzenie 2,6 m., napęd składający się z 2 silników wysokoprężnych typu MTU 12V1163 TB93 (o mocy łącznej 11910KM) i 2 MTU 16V4000 M90 (o mocy łącznej 7300KM), po dwa pędniki wodnostrumieniowe Marine Jet Power MJP 950 i MJP 750, prędkość maksymalną 35węzłów. Ich uzbrojenie stanowią zdwojona armata kal. 40mm Breda-Bofors Compact Twin 40 i jedna trzylufowa armata kal. 20mm Sea Vulcan.

Podpis TW