Ponant / Portal Stoczniowy

Francuski operator wycieczkowy Compagnie du Ponant zainaugurował budowę polarnego wycieczkowca ekspedycyjnego Le Commandant Charcot. Cięcie blach rozpoczęto w stoczni Vard w Tulczy w Rumunii. Powstanie tam kadłub jednostki, zaś jej wyposażanie, próby i przekazanie odbiorcy spocznie na barkach rodzimej, norweskiej stoczni w Søviknes, jednej z dziesięciu tworzących grupę Vard (główny udziałowiec, to włoska grupa Fincantieri). Nazwa wycieczkowca upamiętnia Jeana-Baptiste Charcota (1867-1936), lekarza, odkrywcę i żeglarza, uczestnika wczesnych francuskich ekspedycji polarnych.

Może Cię zainteresować:

Miliardowe zamówienie dla Włochów. Fincantieri zbuduje kolejny bajeczny wycieczkowiec

Miliardowe zamówienie dla Włochów. Fincantieri zbuduje kolejny bajeczny wycieczkowiec

Francuski operator wycieczkowy Compagnie du Ponant zainaugurował budowę polarnego wycieczkowca ekspedycyjnego Le Commandant Charcot. Cięcie blach rozpoczęto w stoczni Vard w Tulczy w Rumunii. Czytaj dalej
Statek będzie w istocie luksusowym lodołamaczem z kadłubem z klasą lodową PC2, a do tego pierwszym w swoim rodzaju z hybrydowym napędem spalinowoelektrycznym, wykorzystującym LNG do zasilania silników wysokoprężnych. Jednostka otrzyma cztery 14-cylindrowe i dwa 10-cylindrowe silniki dwupaliwowe Wärtsilä serii 31DF. Ta sama firma dostarczy układ zasilania gazem. Le Commandant Charcot będzie miał pędniki gondolowe Azipod firmy ABB.

Do przechowywania LNG posłużą dwa zbiorniki kriogeniczne o łącznej pojemności 4500 m3, wykorzystujące system membranowy Mk III, wyprodukowane przez francuską spółkę GTT. Zapas gazu pozwoli na zasilanie silników spalinowych przez całą ekspedycję, którą może trwać od dwóch tygodni do miesiąca. Ponadto statek będzie wyposażony w nowoczesne baterie do gromadzenia prądu i napędu motorów elektrycznych. Zespół napędowy umożliwi redukcję emisji tlenków azotu o 85%, zaś cząstek stałych o 95% oraz zupełnie je wyeliminuje w trakcie działania samego napędu elektrycznego.

Może Cię zainteresować:

Polskie porty morskie na fali. Rekordowe zyski, wielkie inwestycje

Polskie porty morskie na fali. Rekordowe zyski, wielkie inwestycje

Francuski operator wycieczkowy Compagnie du Ponant zainaugurował budowę polarnego wycieczkowca ekspedycyjnego Le Commandant Charcot. Cięcie blach rozpoczęto w stoczni Vard w Tulczy w Rumunii. Czytaj dalej
Zastosowany zostanie też system odzyskiwania energii ze spalin. Statek będzie także wyposażony w zaawansowany system oczyszczania szarej wody i utylizacji odpadów. Wszystko to, aby zminimalizować negatywny wpływ na dziewicze środowisko polarne. Projekt tej awangardowej jednostki jest wspólnym dziełem Aker Arctic, Stirling Design International, który już współpracował z Ponantem i biura stoczni Vard. Nadzór klasyfikacyjny nad jej budową sprawuje Bureau Veritas.

Wycieczkowiec o pojemności brutto 25 175 jednostek, będzie miał 149 m długości, 25,6 m szerokości i zanurzenie 10 m. 270 pasażerów będzie miało do dyspozycji 135 kabin, w tym 68 apartamentów z patio i balkonami, jak również restaurację z oszkleniem panoramicznym, restaurację grillową, ogród zimowy, baseny wewnętrzny i zewnętrzny, salę sportową, ośrodek spa i wellness oraz 16 łodzi hybrydowych Zodiac do bliższego obcowania z przyrodą. Na dziobie znajdzie się ponadto lądowisko dla śmigłowca.

Może Cię zainteresować:

oStatkach.pl: MSC Cruises wkracza na rynek superluksusowych linii wycieczkowych

oStatkach.pl: MSC Cruises wkracza na rynek superluksusowych linii wycieczkowych

Francuski operator wycieczkowy Compagnie du Ponant zainaugurował budowę polarnego wycieczkowca ekspedycyjnego Le Commandant Charcot. Cięcie blach rozpoczęto w stoczni Vard w Tulczy w Rumunii. Czytaj dalej

Załogę stanowić będzie 187 osób. Le Commandant Charcot zaoferuje gościom możliwość eksploracji geograficznego bieguna północnego oraz części Antarktyki, takich jak Morze Rossa, Wyspa (nomen omen) Charcota i Wyspa Piotra I, które do tej pory były niedostępne dla szerszego grona zainteresowanych. Oprócz roli wycieczkowca, Le Commandant Charcot może pełnić funkcję jednostki naukowo-badawczej, dzięki laboratoriom i ich wyposażeniu, które znajdą się na pokładzie. Jego oddanie do eksploatacji przewidziano na początek 2012 roku.

Podpis: kb

Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.