Brytyjska firma BIO-UV Group dostarczy systemy uzdatniania wód balastowych BIO-SEA do 17 kontenerowców francuskiego armatora CMA CGM.

Zamówienie warte jest 5 mln euro. W ramach kontraktu w systemy uzdatniania wód balastowych wyposażonych zostanie dziewięć statków kontenerowych z napędem LNG o pojemności 22 tys. TEU. Jednostki te są obecnie budowane w chińskiej stoczni należącej do koncernu China Shipbuilding Trading Co. Każdy z tych statków otrzyma dwie jednostki BIO-SEA B 10-1500 FX o wydajności 3 tys. m sześć na godzinę. Ponadto osiem kontenerowców klasy Opera o pojemności 9 tys. TEU każdy przejdzie modernizacje, w wyniku której statki zostaną wyposażone jednostki BIO-SEA B 10-100 FX o wydajności 1 tys. m sześć na godzinę.

Zobacz też: Stocznia Gdańsk i GSG Towers już pod pełną kontrolą ARP.

Xavier Deval, dyrektor generalny BIO-UV Group mówi, że zamówienie złożone przez CMA CGM stanowi potwierdzenie wysokiej jakości systemu BIO-SEA. W jego opinii jest to obecnie jeden z najlepszych systemów uzdatniania wód balastowych, wykorzystujący ultrafiolet. Jak podkreśla, jest to jeden z nielicznych systemów, spełniających wymagania IMO oraz Straży Przybrzeżnej USA.

Podpis: am

Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.