Holenderski gigant stoczniowy wchodzi w rynek wycieczkowców i łączy siły z włoską spółką stoczniową T. Mariotti – powstaje Mariotti Damen Cruise. Pierwszym kontraktem realizowanym przez nową firmę będzie budowa dwóch superluksusowych statków wycieczkowych dla Seabourn.

T. Mariotti to spółka stoczniowa, która specjalizuje się w renowacji i remontach statków wycieczkowych, zaś holdingu stoczniowego Damen nie trzeba nikomu przedstawiać. 2 lipca br. obie firmy ogłosiły utworzenie spółki, której celem jest budowanie promów wycieczkowych.

Obie firmy będą współpracować pod wspólną marką Mariotti Damen Cruise. Co więcej, firmy mają realną perspektywę pozyskania pierwszego kontraktu, ponieważ w momencie ogłoszenia partnerstwa armator wycieczkowy Seabourn Cruise Line (linia należąca do Carnival Corporation) podał do publicznej wiadomości informację, że ma podpisany z list intencyjny z nowym graczem. Dokument dotyczy właśnie budowy dwóch luksusowych statków wycieczkowych przez nową spółkę.

Zobacz też: Polski przemysł na radarze szwedzkiego giganta. „Nieustannie szukamy nowych dostawców”.

Dyrektor zarządzający T. Mariotti Marco Ghiglione podkreśla, że nowa firma będzie w stanie zaoferować klientom kompleksową usługę stoczniową, dotyczącą budowy oraz wyposażenia statków. Nawiązanie kooperacji z potężną grupą Damen znacząco podniesie konkurencyjność firmy, zaś holenderski lider stoczniowy pozyskał partnera z bogatym doświadczeniem w branży statków wycieczkowych.

Statki, które zamierza pozyskać Seabourn Cruise Line, będą pierwszymi promami ekspedycyjnymi we flocie armatora. Harmonogram zakłada, że pierwsza jednostka zostanie dostarczona w czerwcu 2021 r., a druga w maju 2022 r. Jeszcze nie wiadomo, jak będą nazywały się nowe promy. Armator ogłosił jednak, że będą oferowały zakwaterowanie na najwyższym możliwym poziomie. Jednostki mają być wyposażone w specjalne łodzie podwodne, które będą zabierały pasażerów na wycieczki. Wyporność statków będzie wynosiła 23 tys. ton. Z informacji przekazanych przez Seabourn wnika, że statki zabiorą na pokład po 265 pasażerów, do których dyspozycji będą 132 pokoje i apartamenty. Statki będą mierzyć 170 długości, a ich konstrukcja zostanie wzmocniona do standardu szóstej klasy polarnej (PC 6).

Podpis: am

Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.