Władze Kanału Sueskiego (SCA) poinformowały o rozpoczęciu prac nad budową drugiego szlaku, który umożliwi ruch dwukierunkowy w południowej części kanału, na którym 23 marca kontenerowiec Ever Given, obrócił się w poprzek i osiadł na mieliźnie, powodując tym samym poważne w skutkach zakłócenia w globalnym ruchu morskim.

SCA planują przedłużyć o 10 km drugi szlak, który został otwarty w 2015 roku. W sumie ma on mierzyć 82 km. Władze kanału zamierzają również poszerzyć i pogłębić odcinek jednego pasa ruchu na południowej częściej kanału.

Prace rozpoczęły się w następstwie dyrektyw prezydenta Egiptu Abdela Fattaha al-Sisi. SCA poinformowała zarówno o natychmiastowym rozpoczęciu wdrożenia proponowanego planu jak i o wprowadzenia harmonogramu jego zakończenia.

Prace nad poszerzeniem kanału mają poprawić przepustowość szlaku oraz będą miały duży wpływ na ograniczenie ryzyka całkowitego zablokowania kanału.

W związku ze sporem o odszkodowanie SCA przeciwko japońskiemu właścicielowi statku, Ever Given załadowany tysiącami kontenerów, jest wciąż przetrzymywany (aresztowany) na Wielkim Jeziorze Gorzkim pomiędzy dwoma odcinkami kanału.

Podpis: MD