Największy na świecie, mierzący prawie 350 metrów długości specjalistyczny statek typu FSRU (Floating Storage nad Regasification Unit) rozpoczął pracę w porcie znajdującym się w tureckim porcie Dörtyol. Potężna jednostka magazynowania i regazyfikacji skroplonego gazu LNG nosi nazwę MOL FSRU Challenger i należy do japońskiego giganta morskiego MOL.

Japoński armator MOL właśnie opublikował w sieci film, na którym można zobaczyć potężną jednostkę w akcji. W materiale widzimy, jak MOL FSRU Challenger obsługuje dostawę skroplonego gazu ziemnego w pobliżu tureckiego wybrzeża.

Może Cię zainteresować:

Pływający terminal LNG w Kalinigradzie? Kosztowna pokazówka Gazpromu

Pływający terminal LNG w Kalinigradzie? Kosztowna pokazówka Gazpromu

Największy na świecie, mierzący prawie 350 metrów długości specjalistyczny statek typu FSRU (Floating Storage nad Regasification Unit) rozpoczął pracę w porcie znajdującym się w tureckim porcie Dörtyol. Potężna jednostka magazynowania i regazyfikacji skroplonego gazu LNG nosi nazwę MOL FSRU Challenger i należy do japońskiego giganta morskiego MOL. Czytaj dalej

Jednostki pływające typu FSRU są w istocie pływającymi terminalami LNG. Niedawno Gazprom uruchomił taki terminal w obwodzie kaliningradzkim. Z kolei jeżeli chodzi o Turcję, to MOL FSRU Challenger jest drugim takim terminalem, który dostarcza błękitne paliwo do tamtejszego systemu przesyłowego. Specjalistyczny statek został wyczarterowany od Japończyków przez tureckiego operatora sieci gazowej Bostas. Jak informuje portal branżowy LNG World News, MOL FSRU Challenger będzie wykorzystywany jako pływający terminal importowy w ramach projektu „Terminal FSRU Botas-Dörtyol”.

Challenger (345,5 m długości, 55 m szerokości) może pomieścić 263 tys. m sześc. skroplonego gazu. Według wspomnianego wyżej portalu, jego moce regazyfikacyjne wynoszą 540 mln m sześc. gazu po regazyfikacji dziennie. Potężną jednostką zbudowała koreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.

Źródło: LNG World News.