Portal Stoczniowy

Firma ogłosiła, że będą to nowoczesne i ekologiczne jednostki zbudowane w 2014 r. Ładowność każdej z nich to 14 tys. TEU.

SFI nie ujawniła podmiotu, od którego kupuje statki i jednocześnie podkreśliła, że wartość transakcji jest informacją poufną.

Spółka dodała jednak, że zakupione przez nią jednostki zostaną wyczarterowane operatorowi transportu kontenerowego do Azji. Umowa czarterowa przewiduje, że statki będą używane przez armatora do 2024 r. z opcją przedłużenia o kolejnych 18 miesięcy.

Zobacz też: Dwa nowe statki F-500 dla dship Carriers.

Ship Finance International poinformowała w komunikacie, że w związku z podwójną transakcją portfel zamówień spółki wzrośnie o blisko 450 mld dolarów, a jej wkład w wartość EBITDA oszacowano na ok. 60 mln dol. rocznie.

SFI ujawniła także, że podmiot sprzedający statki w ramach transakcji otrzyma – oprócz gotówki – 4 mln nowo wyemitowanych akcji spółki. Firma podkreśliła, że pieniężna część zapłaty za statki została sfinansowana wolną gotówką z zasobów spółki oraz pożyczką w wysokości 320 mln dol., której SFI udzielił Hemen Holding, największy z akcjonariuszy spółki. Pożyczka została udzielona na okres nie dłuższy niż rok.

Flota Ship Finance International obecnie składa się z 14 tankowców, 22 zbiornikowców, 39 kontenerowców oraz 9 jednostek offshore.

Podpis: mb