Sea Cloud / Portal Stoczniowy

Hamburski operator żaglowców wycieczkowych Sea Cloud Cruises otrzyma trzecią jednostkę – Sea Cloud Spirit, która latem 2020 roku dołączy do eksploatowanych obecnie Sea Cloud i Sea Cloud II. Jej historia jest o tyle ciekawa, że rozpoczęła się… niemal dekadę temu.

Wówczas grupa kapitałowa Hansa Treuhand Holding zawarła kontrakt na dostawę żaglowego wycieczkowca Sea Cloud Hussar (Sea Cloud Cruises miał być jego operatorem) z hiszpańską stocznią Factoría Naval de Marín S.A. w Marín. Miał on być zwodowany w 2010 roku, a po wejściu do linii stać się największym pełnorejowcem świata z żaglami stawianymi klasycznie, ręcznie. Przedsiębiorstwo jednak ogłosiło upadłość w trakcie budowy statku. To właśnie jego niedokończony kadłub zostanie wykorzystany przez nowego producenta – Metalships & Docks S.A.U. z pobliskiego Vigo, z którym armator podpisał ostatnio umowę. Stocznia ta ma w swoim portfolio superjachty motorowe, mniejsze żaglowce, statki offshore i inne.

Może Cię zainteresować:

Rejs Niepodległości na półmetku. Legendarny żaglowiec Dar Młodzieży opływa Ziemię

Rejs Niepodległości na półmetku. Legendarny żaglowiec Dar Młodzieży opływa Ziemię

Hamburski operator żaglowców wycieczkowych Sea Cloud Cruises otrzyma trzecią jednostkę – Sea Cloud Spirit, która latem 2020 roku dołączy do eksploatowanych obecnie Sea Cloud i Sea Cloud II. Jej historia jest o tyle ciekawa, że rozpoczęła się... niemal dekadę temu. Czytaj dalej
Z powodu upływu czasu, projekt wnętrz jednostki musiał być odświeżony, czego dokonała firma Partner Ship Design z Hamburga, znana z aranżowania wnętrz wycieczkowców. Zachowana zostanie jednak tradycyjna technika stawiania żagli, która wraz z klimatem dawnych żaglowców obleczonych we współczesny komfort przyciąga licznych klientów.

Sea Cloud Spirit będzie trójmasztowym pełnorejowcem o pojemności brutto około 4228 jednostek, długości 138 m, szerokości 17,2 m i zanurzeniu 5,65 m. Najwyższy maszt będzie mierzył 57,7 m, a łączna powierzchnia 27 żagli wyniesie około 4000 m2, co ma zapewnić prędkość 14 węzłów. Statek na pięć swoich pokładów skomunikowanych windą zabierze 136 pasażerów. Do ich dyspozycji będzie 69 kabin, z czego 25 zewnętrznych będzie miało prywatne balkony. Ze względu na konstrukcję, w typowy dla żaglowców sposób, jednostka zaoferuje dużą powierzchnię pokładów, szczególnie górnego, do spacerów, jak też trzy sale spa i wellness, saunę fińską, łaźnię parową, salon fryzjerski, wykończenia w klasycznym stylu jachtowym itp. Załogę stanowić będzie około 85 osób.

Oprócz napędu wiatrowego, statek otrzyma siłownię mechaniczną. Tworzyć ją będzie system hybrydowy: dwa silniki elektryczne Siemens i dwa generatory wysokoprężne MAN o mocy po 1700 kW, pracujące na dwie śruby. Sea Cloud Spirit będzie eksploatowany głównie w rejonie Morza Śródziemnego, pod banderą maltańską.

Podpis: kb