Zaawansowana jednostka o długości 149,9 m, szerokości 31 m i nośności 17 000 ton będzie obsługiwana przez 90-osobową załogę. Warto dodać że statek jest dobrze przygotowany do złożonych zadań budowlanych w trudnych warunkach pogodowych w dowolnym miejscu na świecie.
Według projektu zostanie wyposażona w tzw. „karuzelę” (bęben do składowania i wydawania kabli) o ładowności 10 000 ton, a także kosz na kabel światłowodowy o ładowności 450 ton. Ponadto otrzyma urządzenia do układania kabli energetycznych, w tym układania kabli we wiązkach, łączenia i naprawy kabli, a także ochrony i zagłębiania kabli w transzejach (rowach).
Statek dysponuje wyspecjalizowaną przestrzenią do łączenia kabli w optymalnych warunkach dla zachowania jak najlepszych właściwości łączonych elementów porównywalnych do osiągalnych w warunkach fabrycznych.
Statek został opracowany na podstawie połączonych doświadczeń Nexans, Skipsteknisk, Ulstein Verft i MAATS Tech, z których każdy jest światowym liderem w swojej dziedzinie, w obszarze produkcji i instalacji kabli podmorskich w pełnym zakresie obszarów morskich.
Podpis: Tomasz Witkiewicz