Nowa jednostka flagowa kompanii MSC Cruises będzie jednym z dwóch statków zaplanowanych do wcielenia do floty tego giganta turystyki morskiej w 2021 roku. Nowoczesna konstrukcja statku ma zapewnić wysoki poziom ekologiczności jego eksploatacji co jest w obecnych czasach kluczowym czynnikiem w polityce public relations. Dzięki dopracowanemu projektowi MSC Seashore będzie dysponował zwiększoną liczbą kabin, barów, restauracji oraz powierzchnią rekreacyjną w porównaniu do obecnie posiadanych statków przedsiębiorstwa.
Gigantyczny, 339 metrowy statek po zwodowaniu zostanie umieszczony przy nabrzeżu stoczniowym tak aby możliwe było dokończenie wyposażania jego przestrzeni wewnętrznych. Przekazanie jednostki armatorowi ma nastąpić w lipcu przyszłego roku. Wycieczkowiec ten należy do typu Seaside a dokładnie jest pierwszym z drugiej pary tych jednostek zamówionych w wzbogaconej wersji Seaside Evo. Dwa statki pierwszej serii, MSC Seaside i MSC Seaview, zbudowane kosztem 1,4 mld EUR, weszły do eksploatacji w latach 2017-18. Są one o 16 metrów krótsze i posiadają tonaż 153 516 jednostek. Wersja ulepszona posiada tonaż 169 380 jednostek i 19 pokładów tj. o jeden pokład więcej od pierwszej pary. Mogą one gościć odpowiednio 5119 i 5877 pasażerów.
Wycieczkowce tego typu posiadają napęd dieselelektryczny z dwoma silnikami napędowymi o mocy po 20 000 kW, czterema zespołami prądotwórczymi Wärtsilä/GE Marine, oraz 4 dziobowymi i 3 rufowymi pędnikami strumieniowymi o mocy 3100 kW. System ten zapewnia wielkim wycieczkowcom prędkość maksymalną 21,3 węzła i znakomitą manewrowość w porcie. Ponadto układ ten jest wysoce niskoemisyjny, dzięki selektywnej redukcji kataliktycznej tlenków azotu obniżającej ich emisję o 90%. Równie ekologiczny jest system wodny statku, zapewniający czystość oddawanych do morza oczyszczonych ścieków lepszą od uzyskiwanej w instalacjach oczyszczalni lądowych.
Podpis: Tomasz Witkiewicz