Enter your email address below and subscribe to our newsletter

MAN Energy Solutions z rekordowym portfelem zamówień

Niemiecka spółka MAN Energy Solutions (jeszcze niedawno używająca nazwy MAN Diesel & Turbo) przeżywa okres świetności. Spółka podała, że ma rekordowo dużo zamówień na dostawę silników okrętów oraz aparatów absorpcyjnych, tzw. skruberów dla statków wycieczkowych.

MAN Energy Solutions podaje, że tylko w okresie od początku roku do końca sierpnia pozyskała kontrakty na dostawę silników oraz systemów absorpcyjnych dla siedmiu statków wycieczkowych. Spółka dość tajemniczo zdradza, że za ich realizację otrzyma trzycyfrową kwotę w milionach euro.

Kontrakty dotyczą dostawy silników o łącznej mocy 300 MW. Zostaną w nie wyposażone statki wycieczkowe o różnych rozmiarach: od 50 tys. ton do 140 tys. ton wyporności. Będą one również zasilane różnorodnym paliwem. W grę wchodzą silniki diesla, elektryczne i hybrydowe oraz wykorzystujące skroplony gaz ziemny LNG. MAN Energy Solutions podaje, że dostawy wynikające z podpisanych kontraktów rozpoczną się pod koniec 2019 i zakończą w 2022 roku.

Zobacz też: thyssenkrupp Marine Systems blisko budowy fregat dla Egiptu.

Sokrates Tolgos, który w spółce MAN Energy Solutions odpowiada za sprzedaż i ofertowanie w zakresie silników i wyposażenia dla statków wycieczkowych, mówi, że taka liczba zamówień świadczy o silnej pozycji rynkowej niemieckiej spółki. Jak dodaje, MAN ma kompetencje, żeby dostarczać najnowocześniejsze, wydajne silniki wraz z pakietami zmniejszającymi emisję, bez względu na rodzaj paliwa preferowany przez klienta.

Spółka ma w ofercie szeroką gamę silników wykorzystujących zmodyfikowane technologie. To m.in. silniki typu 32/44CR z całkowicie elektronicznymi układami wtrysku common-rail, które mogą pracować także na paliwach HFO, jak również dwupaliwowe silniki typu 51/60DF, które umożliwiają wykorzystanie skroplonego gazu ziemnego LNG oraz paliw wytwarzanych na bazie ropy naftowej. Zamówienia, o których mowa powyżej, obejmują także dostawę opracowanego przez MAN Energy Solutions systemu SCR do redukcji NOx oraz skruberów pozyskiwanych przez niemiecką spółkę od podwykonawców.

Zobacz też: Cermar Industry: 25 lat doświadczenia w przemyśle morskim.

– Wzrost liczby zamówień jest bardzo satysfakcjonujący, ponieważ technologie, które pomagają naszym klientom zwiększyć efektywność ich statków oraz zmniejszyć emisję, odgrywają główną rolę w naszym biznesie – mówi Lex Nijsen, jeden z menadżerów MAN Energy Solutions. – Planujemy kontynuować ten wzrost, zwiększając jednocześnie wykorzystanie naszego potencjału jako zintegrowanego dostawcy systemów, jaki zbudowaliśmy na przestrzeni ostatnich kilku lat – dodaje.

Podpis: am

Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Wodowanie S-82 Narciso Monturiol w Kartagenie – drugi okręt programu S-80 na wodzie

    Wodowanie S-82 Narciso Monturiol w Kartagenie – drugi okręt programu S-80 na wodzie

    W stoczni Navantii w Kartagenie zwodowano dziś konwencjonalny okręt podwodny S-82 Narciso Monturiol. To druga jednostka hiszpańskiej serii S-80, która po wejściu do służby w Armada Española ma wzmocnić zdolności tego państwa w zakresie działań podwodnych na wodach Morza Śródziemnego.

    Kluczowy etap w programie – wodowanie S-80

    Hiszpanie w końcu doczekali się momentu, na który czekali od 4 października – Narciso Monturiol przeszedł z nabrzeża do wody, zamykając najbardziej wymagający etap budowy. Wodowaniu, poprzedzającemu chrzest z 3 października, towarzyszył wielogodzinny i starannie prowadzony manewr z użyciem doku pływającego. Każdy etap tej operacji wymagał serii dokładnych kontroli technicznych, dzięki czemu jednostka bezpiecznie opuściła dok pływający. Od tej chwili okręt wchodzi w fazę prób portowych, które pozwolą zweryfikować funkcjonowanie wszystkich instalacji okrętowych. W najbliższych tygodniach rozpocznie się tankowanie paliwa, pierwsze cykle ładowania baterii oraz testy układu napędowego w przy nabrzeżu.

    Przed wyjściem w próby morskie

    Po zakończeniu testów portowych hiszpański okręt przejdzie do prób morskich, podczas których załoga i specjaliści z Navantii zweryfikują zachowanie kadłuba na różnych głębokościach, sprawdzą układ napędowy, układy bezpieczeństwa oraz pełną integrację systemów okrętowych. Dopiero pomyślne zakończenie tych działań otworzy drogę do przekazania jednostki hiszpańskiej Armada Española.

    Znaczenie programu dla Armada Española i polskiej Orki

    Program S-80 obejmuje budowę czterech nowoczesnych okrętów podwodnych, które zastąpią wysłużone jednostki typu Galerna. Navantia odpowiada za kompleksowy proces projektowania i budowy, co wzmacnia pozycję hiszpańskiego przemysłu okrętowego i potwierdza jego ambicje w segmencie konwencjonalnych okrętów podwodnych nowej generacji.

    Czytaj więcej: Chrzest drugiego okrętu podwodnego typu S-80 Narciso Monturiol

    Dzisiejsze wodowanie S-82 Narciso Monturiol ma również wymiar, którego nie sposób pominąć w polskiej debacie o programie Orka. Hiszpanie pokazują, że kadłub S-80 wyrósł z wieku dziecięcego jakim są prace rozwojowe i wdrożeniowe. To moment, który umacnia wiarygodność oferty Navantii dla Polski.

    Dla Warszawy kluczowe pozostaje to, że Madryt akcentuje gotowość do szerokiej współpracy przemysłowej i realnego włączenia polskich firm w łańcuch dostaw oraz przyszłego procesu serwisowego. W efekcie S-80 pozostaje w gronie kandydatów walczących o najwyższy stopień podium w programie Orka.