costa venezia / portal stoczniowy

28 lutego odbyła się ceremonia przekazania klientowi nowej jednostki wycieczkowej zbudowanej przez włoski holding stoczniowy Fincantieri. Statek wycieczkowy Costa Venezia powstał na zamówienie Costa Cruises, przedsiębiorstwa należącego do grupy morskiej Carnival Corporation & plc.

Nowy statek wycieczkowy Costa Venezia (153,5 tys. ton wyporności, 323 metry długości) będzie zabierał na pokład ponad 5,2 tys. gości. Co ważne, jednostka ta została zamówiona przez Costa Cruises z myślą o rynku chińskim. Właśnie tam statek będzie eksploatowany. Zamówienie tej jednostki wpisuje się w plany armatora, który zamierza umacniać swoją pozycję na Dalekim Wschodzie. Popularny armator, należący do międzynarodowego koncernu wycieczkowego Carnival Corporation & plc., pierwsze kroki w Chinach postawił w 2006 roku i dzisiaj zajmuje już pozycję lidera wśród innych firm oferujących morskie wycieczki.

Może Cię zainteresować:

AIDAnova już pływa po Kanarach. To pierwszy na świecie wycieczkowiec napędzany LNG

AIDAnova już pływa po Kanarach. To pierwszy na świecie wycieczkowiec napędzany LNG

28 lutego odbyła się ceremonia przekazania klientowi nowej jednostki wycieczkowej zbudowanej przez włoski holding stoczniowy Fincantieri. Statek wycieczkowy Costa Venezia powstał na zamówienie Costa Cruises, przedsiębiorstwa należącego do grupy morskiej Carnival Corporation & plc. Czytaj dalej

Cytowany w komunikacie prasowym Fincantieri Michael Thamm, dyrektor generalny Costa Group podkreśla, że rynek chiński ma gigantyczny potencjał.

– Dość powiedzieć, że obecnie 2,5 mln Chińczyków rocznie decyduje się na rejs, co jednak stanowi mniej niż 2 proc. całkowitej liczby Chińczyków podróżujących za granicę – mówi menadżer.

Projekt ekspansji na rynek chiński ze specjalnie do tego celu zaprojektowanymi statkami ma również promować Włochy wśród obywateli Państwa Środka. Pokładowe restauracje będą serwować najlepsze dania włoskiej kuchni, a na sklepowych półkach pasażerowie znajdą wiele włoskich produktów. Zresztą projekt od samego początku ma zabarwienie narodowe. Sam statek zbudowała włoska stocznia w Monfalcone, należąca do grupy Fincantieri, a podczas ceremonii przekazania jednostki armatorowi obecny byli włoski wicepremier Matteo Salvini oraz wiceminister infrastruktury i transportu Edoardo Rixi.

Ceremonia chrztu nowego statku Costa Cruises odbyła się z kolei 1 marca w Trieście. Imprezę uświetnił spektakularny występ włoskiego lotniczego zespołu akrobatycznego „Frecce Tricolori”, znanego także w Polsce m.in. z radomskiego Air Show. Ponadto w niedzielę statek wypłynął w kilkudniowy dziewiczy rejs do Grecji i Chorwacji. 8 marca jednostka wróci do portu w Trieście, a następnie wypłynie w pierwszy długi, 53-dniowy rejs. Trasa będzie wieść przez Morze Śródziemne na Bliski Wschód. Następnie statek popłynie wzdłuż wybrzeża Południowo-Wschodniej Azji i Chin, by dotrzeć do celu podróży, czyli portu w Tokio. Następnie zaś, od 18 maja statek Costa Venezia będzie obsługiwał wyłącznie rynek chiński, a jego portem macierzystym będzie Szanghaj.

Może Cię zainteresować:

Fincantieri z kontraktem na budowę dwóch wycieczkowców z napędem LNG

Fincantieri z kontraktem na budowę dwóch wycieczkowców z napędem LNG

28 lutego odbyła się ceremonia przekazania klientowi nowej jednostki wycieczkowej zbudowanej przez włoski holding stoczniowy Fincantieri. Statek wycieczkowy Costa Venezia powstał na zamówienie Costa Cruises, przedsiębiorstwa należącego do grupy morskiej Carnival Corporation & plc. Czytaj dalej

Costa Cruises regularnie zamawia nowe jednostki we włoskich stoczniach holdingu Fincantieri. W październiku tego roku do eksploatacji ma wejść nowy statek flagowy armatora – Costa Smeralda. Jednostka ta będzie napędzana skroplonym gazem ziemnym. Z kolei drugi statek wycieczkowy (będzie to siostrzana jednostka Costa Venezia) przeznaczony wyłącznie na rynek chiński już jest budowany w stoczni w miejscowości Marghera. Według harmonogramu, wycieczkowiec ma został odebrany przez armatora w przyszłym roku.

Podpis: tz