Największy na świecie kontenetowiec MSC Gulsun, oddany do użytku w lipcu 2019 roku, przypłynął do portu w Gdańsku. Podczas postoju na MSC Gulsun zostanie przeładowane 11,000 kontenerów (18,000 TEU).

„W DCT Gdańsk nieustannie inwestujemy w przyszłość, więc kiedy ona nadejdzie – podobnie jak w przypadku nowej klasy statków – jesteśmy na to gotowi. Chcielibyśmy podziękować naszym klientom za korzystanie z DCT Gdańsk jako bramy do Europy Wschodniej oraz MSC za powierzenie nam ich nowej flagowej klasy statków, przy obsłudze których dążymy do zapewnienia najwyższego poziomu usług i niezawodności” – powiedział prezes zarządu DCT Gdańsk Cameron Thorpe.

Największy na świecie kontenerowiec,  wybudowany właśnie przez południowokoreańską stocznię Samsung Heavy Industries na zlecenie szwajcarskiego armatora Mediterranean Shipping Company (MSC), w dziewiczy rejs z chińskiego portu Xingang  do Europy Północnej wyruszył 8 lipca.

Kontenerowiec o nazwie MSC Gulsun ma 400 metrów długości i 61,5 metra szerokości. Tego typu parametry mają też inne jednostki, ale MSC Gulsun jako jedyny na świecie posiada możliwość ustawiania kontenerów w 24 rzędach, co daje dodatkowo 1500 kontenerów więcej w porównaniu do dotychczasowych  światowych rekordzistów. W efekcie MSC Gulsun może zabrać jednorazowo 23000 kontenerów 20-stopowych (TEU).

Gigantyczny kontenerowiec jest pierwszym z jedenastu tego typu jednostek, które mają być dostarczone przez południowokoreańską stocznię w ciągu najbliższych dziewięciu miesięcy.

 

Fakty o MSC Gulsun

Pojemność: 23,756 TEU (jednostka równoważna pojemności kontenera o długości 20 stóp)

Prędkość: do 21 węzłów

Długość: 399.9 m

Szerokość: 61.5 m

Głębokość: 33.2 m

Zanurzenie: > 16 m

DCT Gdańsk jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu.

Terminal DCT, zlokalizowany w samym sercu Morza Bałtyckiego – w Porcie Gdańskim, jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w zasięgu portów Gdańsk – Le Havre.

Podpis   ER