Wilhelmsen / Portal Stoczniowy

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä zawarła pięcioletnią umowę z firmą Norwegian Wilhelmsen Ship Management z grupy Wilh. Wilhelmsen. Kontrakt dotyczy konserwacji systemów oczyszczania spalin – tzw. skruberów – zainstalowanych na trzech statkach należących do norweskiego armatora.

Wärtsilä podkreśla w komunikacie, że dzięki umowie statki należące do Norwegian Wilhelmsen Ship Management będą w pełni spełniać normę MARPOL, a także nowe rygorystyczne limity emisji siarki, wynikające z regulacji IMO, które wejdą w życie od 1 stycznia 2020 r.

Wszystkie trzy statki, który zostały objęte umową, są wyposażone w hybrydowy system oczyszczania spalin Wärtsilä o mocy 25 MW. System ten może pracować w obiegu zamkniętym oraz otwartym, wykorzystując wodę morską do oczyszczania gazów wydechowych. ­

Zobacz też: Belgowie i Holendrzy wspólnie kupują fregaty i niszczyciele min.

Umowa została podpisana w grudniu ub.r. Jej zapisy dotyczą m.in. rocznych audytów i testów bezpieczeństwa w celu zapewniania zgodności statków z normą MARPOL, kalibracji systemu stałego monitorowania emisji (CEMS) i systemu monitorowania wody. Umowa dotyczy także szkoleń dla załóg statków norweskiego armatora.

– Dla Wilhelmsen Ship Management operowanie w sposób zrównoważony i utrzymanie zgodności z MARPOL jest absolutnie niezbędne. Umowa z Wärtsilä zapewnia, że robimy to w prawidłowy i udokumentowany sposób. Dodatkowo pozwala nam to na przewidywanie kosztów w perspektywie długoterminowej oraz na skierowanie większej uwagi na kluczowe operacje związane z zarządzaniem statkami – powiedział Jon Helge Ulstein, kierownik ds. statków w Norwegian Wilhelmsen Ship Management.

Kierownik sprzedaży w Wärtsilä Moss Glenn Holid zaznacza, że działania na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez udostępnianie technologii smart należą do kluczowych celów fińskiej grupy.

Zobacz też: Minister Gróbarczyk: na pierwszym miejscu postawiliśmy stocznie.

– Chcemy budować świadomość zrównoważonego rozwoju i dostarczać rozwiązania, które pomagają klientom zmniejszyć lub wyeliminować emisje. Umowa z Wilhelmsen Ship Management dokładnie realizuje to założenie. Dzięki niej statki będą spełniały restrykcyjne limity emisji siarki określone przez normy IMO – powiedział.

Wilhelmsen Ship Management to jeden z największych na świecie niezależnych operatorów statków. Firma dysponuje 450 jednostkami i zatrudnia 9 200 marynarzy. Spółka ma pięć biur zarządczych oraz 18 biur załogowych w 12 krajach świata.

Podpis: tz