Wszystkie artykuły

31 marca dwa tankowce zostały zatrzymane na wodach Zatoki Perskiej pod zarzutem przemytu ropy – o udaremnieniu procederu poinformowały agencje powiązane z rządem Iranu oraz Korpusem Strażników Rewolucji Islamskiej (IRGC).

Opóźnienia w realizacji kontraktów okrętowych bywają nieuniknione – jednak to, co w jednej sytuacji uznaje się za „siłę wyższą”, w innej może być jedynie niedopełnieniem obowiązków stron.

W niedzielę, w godzinach porannych, u wejścia do Zatoki Manilskiej na pokładzie frachtowca Castphill XV wybuchł pożar. Ogień zmusił załogę do ewakuacji z płonącej jednostki. Dzięki szybkiej akcji filipińskiej straży przybrzeżnej udało się podjąć wszystkich dwunastu rozbitków.

Jak PGZ Stocznia Wojenna i Akademia Marynarki Wojennej wspólnie kształtują kadry dla przemysłu okrętowego? Praktyczne zajęcia, symulatory i płatne praktyki. Przyszłość polskiego przemysłu zaczyna się tu i teraz.

W pierwszej części opisaliśmy, dlaczego sabotażyści mogli wybrać rejon Bornholmu, a nie niemiecką strefę ekonomiczną. W tej odsłonie przyjrzymy się dokumentom, które wskazują, że obszar ten stanowi formalną strefę ćwiczeń okrętów podwodnych NATO, zarządzaną przez Bundeswehrę.

W epoce, w której na wodach międzynarodowych dominują zaawansowane systemy rozpoznania i technologii morskich, piractwo morskie nie zniknęło – lecz przeszło ewolucję.
Subskrybuj nasz newsletter!
O nas
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Zapisz się do newslettera
Zostań subskrybentem naszego newslettera