Po gruntownym remoncie w stoczni Gryfia, pływający dla polskiego przewoźnika Polferries prom Mazovia wraca na trasę. Prace konserwacyjne i modernizacyjne obejmowały wiele elementów, aby zapewnić pasażerom bezpieczeństwo oraz wygodę i komfort podczas podróży.
W części podwodnej promu przeprowadzono m.in. wymianę powłoki dna jednostki oraz kapitalny remont części mechanicznej sterów strumieniowych na dziobie statku. Wymieniono zawory hydrauliczne oraz dokonano niezbędnych ustawień i kalibracji. Wymieniono uszczelnienia czterech płatów śrub po dwa na każdej burcie. Skontrolowano uszczelnienia oraz podjęto prace konserwacyjne stabilizatorów promu. Przeprowadzono kontrolę stanu wszystkich zbiorników balastowych.
W części nawodnej odświeżono kolory na poszyciu oraz zabezpieczono kadłub przed korozją. Zrealizowano prace konserwacyjne ramp wjazdowych od wewnętrznej strony oraz odnowiono i zakonserwowano powłokę pokładu samochodowego nr 3. Na pozostałych pokładach ładunkowych położono zabezpieczenie antykorozyjne, odświeżono powłokę lakierniczą oraz odnowiono izolację pokładów zewnętrznych. Rufowa rampa wjazdowa przeszła istotne prace związane z wymianą łożysk głównych, regeneracją zawiasów oraz remontem jej siłowników.
Ponadto, przeprowadzono szereg prac konserwacyjnych i modernizacyjnych związanych z wyposażeniem i systemami pokładowymi jednostki. Skontrolowano i certyfikowano wyposażenie przeciwpożarowe, systemy gaśnicze, sprzęt nawigacyjny i radiowy. Mostek kapitański wyposażono w nowoczesny klimatyzator sufitowy, a system sterowania i monitoringu siłowni okrętowej przeszedł gruntowny przegląd i konserwację, co przekłada się na zwiększenie niezawodności jednostki.
W części pasażerskiej przeprowadzono gruntowną modernizację windy dziobowej oraz łazienek pasażerskich, kabin i korytarza lewej burty na pokładzie 7. Dokonano prac konserwacyjnych urządzeń w kuchni, barach i punktach obsługi pasażerów. Zmodernizowano system vacuum w sekcjach pasażerskich. Zainstalowano nowoczesny system informacyjny dla pasażerów, umożliwiający śledzenie aktualnej pozycji statku oraz informacje o warunkach atmosferycznych czy programie rozrywkowym na pokładzie. Wymieniono również niektóre elementy wyposażenia kabiny sterowej, w tym urządzenia nawigacyjne i komunikacyjne. Wszystkie te zmiany mają na celu poprawę komfortu i bezpieczeństwa podróżujących oraz zapewnienie wysokiej jakości usług na pokładzie.
Jednostka już wznowiła rejsy, a armator zaprasza na pokład promu z charakterystyczną łowicką wycinanką na dziobie.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.