W niedzielę rano holownik Manitou wziął okręt podwodny na hol i ruszył w drogę. Jednak około godziny o godz. 11.30, podczas przeprawy z portu macierzystego w Cleveland do Donjon Shipbuilding w Erie w Pennsylvani, okręt podwodny Cod, który jest okrętem-muzeum, zderzył się z zacumowanym holownikiem US Coast Guard-u USCGC Morro Bay.
Monitoring AIS pokazuje, że w chwili wypadku Morro Bay był zacumowany około ok. 100 metrów od stałego miejsca postoju USS Cod, które znajduje się w wąskim basenie na nabrzeżu Cleveland.
Morro Bay to lodołamacz klasy Bay, zbudowany do kruszenia w zimie kry lodowej, na torach żeglugowych Wielkich Jezior. W wyniku zderzenia, lodołamacz doznał tylko powierzchownych uszkodzeń.
Przyczyna kolizji jest przedmiotem dochodzenia, ale Straż Przybrzeżna upomniała wszystkich operatorów statków, aby nie tylko zwracali uwagę na wzmożony ruch na wodzie, ale także na linię brzegową, falochrony i zacumowane statki.
Podróż Coda została jedynie minimalnie zakłócona i szybko wyruszył on w drogę do Erie gdzie zostanie poddany renowacji.
USS Cod jest okrętem podwodnym typu Gato, oddanym do służby w 1943 roku. Jednostka podczas II wojny światowej odbyła siedem udanych patroli na Pacyfiku, w których zatopiła wiele okrętów, w tym japońskiego niszczyciela Karukaya. Po wojnie okręt Cod służył jako platforma do szkoleń i ćwiczeń aż do ostatecznego wycofania z eksploatacji w 1971 roku.
Podpis: MD/The Maritime Executive