Port w Szczecinie zwiększa swoje możliwości dzięki nowym nabrzeżom
Opublikowane:
22 marca, 2023
22 marca br. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA wraz z wykonawcą robót Korporacją Budowlaną Doraco zorganizowali specjalną konferencję prasową, na której poinformowano o postępach prac realizowanych w ramach inwestycji.
W spotkaniu wzięli udział zaproszeni goście, w tym poseł na Sejm RP Leszek Dobrzyński oraz wojewoda zachodniopomorski Zbigniew Bogucki. Prace w ramach projektu obejmują przebudowę najbardziej wykorzystywanych nabrzeży w miejscu przeładunków masowych, takich jak nabrzeża Katowickiego i Chorzowskiego, oraz przebudowę nabrzeży Chorzowskie-Uskok i Gliwickie-Uskok.
Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego to jeden z flagowych projektów inwestycyjnych, które realizuje Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA.
Głównym celem projektu jest zwiększenie możliwości portu w zakresie obsługi ładunków drobnicowych i masowych, a także podniesienie konkurencyjności portu poprzez zwiększenie dostępu dla statków handlowych o większym tonażu niż obecnie. Projekt ten przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności portu i jego pozycji na rynku.
W ramach projektu przewidziano również zalądowianie Basenu Noteckiego i budowę Nabrzeża Zamykającego, a także budowę Nabrzeża Dąbrowieckiego wraz z przystanią dalbową długości niemalże 290 m, obudowę narożników Wysp Ostrów Mieleński i Mieleńska Łąka oraz pogłębienie akwenu Basenu Kaszubskiego do głębokości 12,5 m. Prace w ramach projektu są już mocno zaawansowane. Na nabrzeżach Dąbrowieckim oraz Gliwickim-Uskok roboty wykonano w niemal 100 procentach.
Całkowicie zamknięty jest Basen Notecki, a na nabrzeżu Chorzowskim oraz Chorzowskim-Uskok trwają roboty kafarowe, palowe, zbrojarskie oraz betonowanie. Prace na tych dwóch nabrzeżach mają zakończyć się w IV kwartale 2023 roku. Na sekcjach 10-13 nabrzeża Chorzowskiego wykonano już niemalże wszystkie asortymenty robót, a trwają ostatnie prace związane z wykonaniem nawierzchni kolejowo-drogowej. Na nabrzeżu Katowickim pogrążona została palność wymiarowa na sekcjach 1-6, a na sekcjach 7-8 trwają prace związane z montażem urządzeń hydraulicznych. Na nabrzeżu Zamykającym wykonano już niemalże w 100 procentach prace związane z sekcjami 2-3, a na sekcji 1 trwają prace związane z betonowaniem. Wszystkie prace związane z projektem są realizowane zgodnie z harmonogramem i budżetem.
Realizacja projektu poprawy dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego ma duże znaczenie dla rozwoju gospodarczego regionu i całego kraju. Dzięki temu projektowi Port w Szczecinie zwiększy swoje możliwości w zakresie obsługi ładunków i podniesie swoją konkurencyjność na rynku. Ponadto, realizacja inwestycji przyczyni się do zwiększenia zatrudnienia oraz rozwoju infrastruktury transportowej w regionie.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.