Przegląd promowy, a w nim m.in. o nowym bezpośrednim połączeniu pomiędzy ważnymi portami 
W cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie portal „PromySKAT” informuje o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o nowych promach dla P&O Ferries, które będą pływać na trasie Dover-Calais. Znamy ich nazwy.
Norled zamawia dwa ekologiczne promy
Norweski Norled nie ustaje w modernizacji swojej floty, czyniąc ją z roku na rok coraz bardziej przyjazną środowisku. Armator zamówił właśnie dwa nowe promy elektryczne, które po zakończeniu budowy będą pływać na nowej trasie Bodø-Ytne-Gildeskål-Varean. Norled uzyskał koncesję na obsługę tej trasy od 1 stycznia 2024 r. Nowe jednostki zero-emission zostaną zbudowane w stoczni Brødrne. Każdy z nich będzie miał ponad 40 m długości. Norled to jedna z największych w Norwegii firm promowych. Obecnie posiada flotę 80 statków. Przedsiębiorstwo znane jest na całym świecie z wdrożenia pierwszego na świecie w pełni elektrycznego promu. Norled zatrudnia 1000 pracowników, a jej roczne obroty przekraczają 2 miliardy koron norweskich.
Kolejny nowy prom P&O Ferries zwodowany
Do przeprowadzenia pozostało jeszcze wiele prac, ale kolejny kamień milowy został właśnie osiągnięty. W stoczni Guangzhou Shipyard International zwodowano właśnie konstrukcję kolejnego nowego statku, który dołączy do floty P&O Ferries. To dwukierunkowa jednostka powstająca z myślą o obsłudze trasy Calais-Dover. Będzie to statek hybrydowy, który w momencie oddania do eksploatacji będzie największym na świecie promem dwukierunkowym. Na jego pokładzie pomieści się 1500 pasażerów, a pas ładunkowy dla pojazdów ciężarowych będzie miał długość 2800 metrów. P&O Liberte – bo takie imię będzie nosił – dołączy do floty P&O Ferries pod koniec 2023 r. Pół roku wcześniej kursowanie rozpocząć powinien ro-pax P&O Pioneer, czyli siostrzana jednostka P&O Liberte.
Tallink wyczarteruje dwa promy
W najbliższym czasie grupa Tallink wyczarteruje do Holandii dwa swoje promy. Pierwszą jednostką będzie Silja Europa (statek wykorzystywany do obsługi połączenia Tallinn-Helsinki), która od 20 sierpnia br. będzie pełnić funkcję tymczasowego miejsca zakwaterowania dla osób poszukujących azylu w Holandii. Umowa zawarta pomiędzy estońskim armatorem a organizacją Slaapschepen Public będzie obowiązywać przez siedem miesięcy. W umowie zawarto opcję przedłużenia wypożyczenia o kolejne trzy miesiące. Na tej samej zasadzie do Holandii trafi prom Galaxy, który służy na trasie Turku-Sztokholm. Tu umowa będzie obowiązywać przez taki sam okres, ale zacznie ona obowiązywać od 20 września br.
DFDS przejmuje firmę z branży logistycznej
Duńska firma DFDS słynie z wielu rynkowych akwizycji, które wpływają na wzmocnienie jej potencjału. Tym razem potentat przejął irlandzką firmę z branży logistycznej – Lucey Transport Logistics z siedzibą w Dublinie, gdzie znajduje się też jej centrum logistyczne. Irlandzki przewoźnik zatrudnia 240 pracowników i ma flotę składającą się z 70 ciągników siodłowych oraz 400 naczep. Jego roczne obroty przekraczają 30 mln euro. Jak wyjaśnili przedstawiciele DFDS, zakup Lucey Transport Logistics pozwoli na poprawienie oferty na irlandzkim rynku, a także na uzupełnienie funkcjonujących już teraz rozwiązań o charakterze międzynarodowym.
Problemy z nowymi pracownikami w branży promowej?
Nie od dziś wiadomo, że z poważnymi problemami dotyczącymi braków kadrowych boryka się w całej Europie branża logistyczna. Ale te same kłopoty mogą wkrótce dotknąć także żeglugi. Jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez Danske Rederier, ośmiu na dziesięciu dyrektorów z duńskich firm reprezentujących tę branżę planuje w najbliższym czasie zatrudnić nowych pracowników. Zdają sobie jednak sprawę, że może to być poważne wyzwanie. „Mógłbym zatrudnić 50 nowych pracowników choćby jutro, gdyby tacy się znaleźli” – powiedział Carsten Jensen z Molslinjen. Aż połowa z ankietowanych, którzy planują w ciągu roku zwiększyć zatrudnienie, obawia się problemów ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. „Interesy idą naprawdę świetnie. Znajdujemy się w naprawdę dobrym okresie, ale osiągamy już górną granicę, gdy chodzi o wydolność aktualnej kadry i jeśli na nie spojrzymy, to okaże się, że musimy sięgnąć po więcej” – dodał Jensen.
PromySKAT umacnia swoja ofertę. Nowe bezpośrednie połączenie pomiędzy ważnymi portami
Do grona partnerów PromySKAT dołączył nowy armator. To Hansa Destination – firma będąca częścią ważnego rynkowego gracza, Rederi AB Gotland, do którego należy też popularna marka Destination Gotland. Współpraca z kolejnym operatorem promowym oznacza, że portal PromySKAT może zaoferować klientom PromySKAT nowe możliwości. Klienci portalu PromySKAT mogą od niedawna korzystać z nowego, bezpośredniego połączenia pomiędzy Niemcami a Szwecją. Za pośrednictwem serwisu PromySKAT można teraz rezerwować przeprawy na trasie Rostock-Nynashamn. Rederi AB Gotland to armator z olbrzymim doświadczeniem i bogatą tradycją. Korzenie tej firmy sięgają 1865 r., co czyni z niej najstarsze w Szwecji przedsiębiorstwo żeglugowe, oferujące rejsy pasażerskie.
Trudności w ruchu przez La Manche. Kierowcy chcą zmian
Zatory drogowe i trudności w przeprawie przez kanał La Manche to coś, do czego kierowcy ciężarówek zdążyli się już przyzwyczaić. Niektórym z nich trudno jednak przywyknąć do warunków, które panują, gdy trzeba spędzić czasami kilkadziesiąt godzin w oczekiwaniu na przeprawę. Stąd też pomysł wprowadzenia radykalnych zmian, które w podobnych sytuacjach mogłyby ucywilizować czekanie. Z inicjatywą stworzenia specjalnej strefy, wyposażonej w odpowiednie zaplecze sanitarne, wystąpili właśnie przedstawiciele Brytyjskiego Stowarzyszenia Transportu Drogowego (RHA). Taki obszar byłby administrowany przez policję i służby drogowe. RHA zaapelowało już m.in. do rządu i policji z prośbą o ustosunkowanie się do tego pomysłu i wskazanie miejsca mogącego pełnić rolę takiego bufora, który powinien znaleźć się w okolicach ciągu drogi M20 prowadzącej do portu Dover. Ten właśnie szlak jest najczęściej paraliżowany w chwili wystąpienia jakichkolwiek utrudnień.
Źródło: PromySKAT
Related Posts
- Ukraina zamawia kolejne dwie korwety w ramach strategii bezpieczeństwa morskiego
- Okręty podwodne S-80 i nowy system AIP-BEST. Czy to wystarczy Hiszpanom, aby wygrać w programie ORKA?
- Odbudowa potencjału szkoleniowego ZOP w MW RP
- Umowa o budowę statku – spory dotyczące zmian do umowy
- „Oceania” uratowana: ministerstwo przyznaje dodatkowe środki
Subskrybuj nasz newsletter!
O nas
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Najpopularniejsze
Poprzedni artykuł:
Następny artykuł:
Portal Stoczniowy 2022 | Wszystkie Prawa Zastrzeżone. Portal Stoczniowy chroni prywatność i dane osobowe swoich pracowników, klientów i kontrahentów. W serwisie wdrożone zostały procedury dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz stosowane są jednolite zasady, zapewniające najwyższy stopień ich ochrony.