Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

KCPS –co to jest? To nowy, krótki Cotygodniowy Przegląd Stoczniowy na łamach Portalu Stoczniowego, przegląd wydarzeń z minionego tygodnia przemysłu stoczniowego. Zaczynamy.
Drodzy Czytelnicy, nadsyłajcie nam informacje, co dzieje się w Waszych stoczniach.
Czwartek
Indyjska marynarka wojenna zwodowała dwa okręty wsparcia – Nistar i Nipur, które zostały zbudowane przez Hindustan Shipyard Ltd w Visakhapatna.
PGNiG podało, że w stoczni Hyundai Heavy Industries w Ulsan zwodowano statek Grażyna Gęsicka, drugi z gazowców budowanych tej stoczni na zlecenie norweskiego armatora Knutsen OAS Shipping AS, a czarterowanego na rzecz PGNiG.
Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/poludniowokoreanska-hanwha-group-przejmuje-daewoo-shipbuilding-maritime-engineering-%EF%BF%BC/
Piątek
Damen podpisał umowę z kolumbijskim resortem obrony. O tym szerzej w artykule na PortalStoczniow.pl https://portalstoczniowy.pl/sukces-damena-w-kolumbii-
Niedziela
Wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk zapowiedział, że w tym roku rozpocznie się budowa pierwszego z trzech zamówionych promów. Dodatkowe umowy przewidują opcję na jeden prom typu ro-pax dla Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM).
Autor: Marcin Szywała


Stocznia CRIST S.A. zakończyła budowę i przekazała norweskiej stoczni Ulstein Verft kadłub statku serwisowego NB323. Konstrukcja o masie około 2000 ton została przygotowana pod napęd diesel–elektryczny.
W artykule
Jednostka będzie wykonywać zadania serwisowe na farmach offshore. NB323 to kolejne zlecenie CRIST dla norweskiego odbiorcy – wcześniej w Gdyni zbudowano m.in. kadłub NB322.
W oficjalnym komunikacie stocznia CRIST podkreśliła:
Projekt ten to kolejny rezultat udanej współpracy pomiędzy CRIST a Ulstein Verft, w ramach której powstały również jednostki takie jak NB322.
Stocznia zaznaczyła również, że sukces budowy był możliwy dzięki pracy doświadczonego zespołu:
Serdecznie dziękujemy wszystkim pracownikom i partnerom za zaangażowanie, profesjonalizm i współpracę, dzięki którym możliwa była realizacja tego projektu. Wspólnie rozwijamy innowacje i umacniamy pozycję polskiego przemysłu stoczniowego.
CRIST od lat pozostaje jednym z kluczowych wykonawców kadłubów dla jednostek serwisowych wykorzystywanych na morskich farmach wiatrowych, a kolejne zlecenia dla Ulstein Verft potwierdzają stabilność i rozwój współpracy polsko–norweskiej.