Terminal LNG w Świnoujściu zwiększył możliwości załadunku LNG na cysterny o ponad 40 proc.
Opublikowane:
8 lipca, 2022
Fot. Twitter
Gaz-System podjął decyzję o zwiększeniu od lipca br. rocznych możliwości załadunku na cysterny skroplonego gazu ziemnego w terminalu LNG w Świnoujściu do 185 tys. ton, czyli o dodatkowe 55 tysięcy ton, podała spółka.
Terminal LNG wyposażony jest w 3 stanowiska do załadunku cystern, którymi od lipca br. można przeładować 185 tys. ton LNG w skali roku, zamiast dotychczas dostępnych 130 tys. ton. Usługa świadczona jest przez całą dobę. Maksymalnie w tym czasie można załadować nawet 40 cystern samochodowych, podkreślono.
„Powodem zwiększenia usługi jest wzrost popytu na LNG w Polsce, który jest wykorzystywany do tzw. 'wyspowej’ gazyfikacji kraju. Dzięki cysternom surowiec trafia do miejscowości, które są oddalone od przesyłowych sieci gazociągów. LNG jest dowożony do lokalnych stacji regazyfikacji. Tam zmienia się jego stan skupienia ze skroplonego w lotny, a następnie dostarcza do odbiorców lokalną siecią dystrybucyjną” – czytamy w komunikacie.
Do tej pory wyjechało z terminalu w sumie ponad 18 tys. cystern. Jednorazowo cysterna zabiera ok. 18 ton, czyli 40 m3 LNG. Surowiec po regazyfikacji zwiększa swoją objętość 600-krotnie. Zatem załadunek jednej cysterny daje 24 tys. m3 gazu. W 2020 roku załadowano do cystern około 60 tys. ton LNG, natomiast w zeszłym roku zostało przekroczone 100 tys. ton, podsumowano.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.