Niemiecka spółka otrzymała zamówienie na dostawę systemów napędowych LNG, w które zostaną wyposażone dwa nowe statki kontenerowe armatora Pasha Hawaii z siedzibą w Honolulu, obsługującego połączenie handlowe z Hawajami.
Jednostki, które zostaną wyposażone w systemy napędowe dostarczone przez niemiecką spółkę przemysłową, zbuduje stocznia Keppel AmFELS Yard w Brownsville w stanie Teksas. MAN Energy Solutions podał w komunikacie, że zamówione systemy napędowe będą stanowiły rozwiązanie kompromisowe składające się z silnika głównego 7S80ME-GI Mk 9.5, trzech silników pomocniczych MAN 6L35/44DF GenSets oraz systemu śmigła MAN Alpha FPP.
Bjarne Foldager, wiceprezes MAN Energy Solutions ds. sprzedaży i promocji podkreśla, że to już kolejne zamówienie skierowane do niemieckiej spółki z sektora kontenerowców, dotyczące silników zaprojektowanych w technologii ME-GI.
Zobacz też: PGZ Stocznia Wojenna serwisuje fregatę ORP Kazimierz Pułaski.
Spółka podkreśliła w komunikacie, że silniki główne do jednostek dostarczy koreańska firma Doosan Engine. Będą one spełniać normę emisyjną Tier III. Z kolei silniki pomocnicze, które dostarczy MAN Energy Solutions, również będą spełniać tę normę poprzez zastosowanie systemu selektywnej redukcji katalitycznej.
Niemiecka firma podała, że silniki zostaną dostarczone zamawiającemu w 2019 roku. Statki mają zostać wprowadzone do użytkowania przez Pasha Hawaii w trzecim kwartale 2020 roku.
Spółka MAN Energy Solutions poinformowała, że nowe kontenerowce będą w 100 proc. napędzane skroplonym gazem ziemnym LNG, dzięki czemu będą one przyjazne dla środowiska naturalnego oraz ekonomiczne pod względem ilości zużywanego paliwa. Redukcja zużycia paliwa zostanie osiągnięta także poprzez nowoczesną technologię wykorzystanych silników, specjalnie zaprojektowany kształt kadłuba oraz podwodnemu układowi napędowemu z wysokowydajnymi sterem i śrubą.
Zobacz też: Europejski Fundusz Obronny pobudzi innowacje w zbrojeniówce.
Warto podkreślić, że porównaniu do paliw konwencjonalnych skroplony gaz ziemny LNG jest paliwem o wiele „czystszym”. Wykorzystanie LNG jako paliwa okrętowego umożliwia redukcję emisji tlenku siarki o 95 proc., tlenków azotu o 90 proc., dwutlenku węgla o 25 proc., a także niemal o 100 proc. wszystkich cząstek stałych.
Silniki, które dostarczy MAN Energy Solutions, zostały zaprojektowane w technologii ME-GI (z wtryskiem gazu). Bjerne Foldeger podkreśla, że obecnie w eksploatacji znajduje się już ok. 200 takich silników, a ich popularność wciąż wzrasta. Spółka podkreśla również, że oferowane przez nią silniki wykorzystujące technologię ME-GI ustanawiają nowy standard przemysłowy dla okrętowych silników dwusuwowych, wykorzystywanych w kontenerowcach, masowcach czy statkach ro-ro.
Podpis: tz
Przemysł stoczniowy – więcej wiadomości z branży znajdziesz tutaj.