Położenie stępki drugiego brazylijskiego MIECZNIKA Jerônimo de Albuquerque
Opublikowane:
10 czerwca, 2024
Fot. TKMS
6 czerwca, w stoczni thyssenkrupp Estaleiro Brasil Sul w Itajaí w brazylijskim stanie Santa Catarina położono stępkę fregaty Jerônimo de Albuquerque (F-201). To druga jednostka typu Tamandaré budowana dla Marynarki Wojennej Federacyjnej Republiki Brazylii (Marinha do Brasil).
Fregaty typu Tamandaré bazują na sprawdzonym niemieckim projekcie MEKO A100 (MEhrzweck-KOmbination). Okręty powstają w ramach programu Corveta Classe Tamandaré (CCG) prowadzonego przez konsorcjum Águas Azuis, złożone ze spółek Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS) z Niemiec oraz lokalnych Embraer Defense & Security i ATECH Business in Technologies. Program obejmuje budowę czterech fregat, z których Jerônimo de Albuquerque jest drugą jednostką. Umowę o wartości 1,6 mld USD zawarto 5 marca 2020.
Jednostki charakteryzują się modułowością uzbrojenia, elektroniki i innego istotnego wyposażenia. Modułowy system pozwala na łatwe dostosowanie fregat do specyficznych potrzeb operacyjnych floty, ułatwia serwisowanie oraz redukuje koszty zakupu i utrzymania.
#AgênciaMarinha | A #MB, a Empresa Gerencial de Projetos Navais e a Sociedade de Propósito Específico Águas Azuis realizaram a Cerimônia de Batimento de Quilha da Fragata “Jerônimo de Albuquerque” (F-201), ontem (6), em Itajaí (SC).
Dwie wyrzutnie SEA TLS-TT dla 324 mm torped lekkich Mk 46
Wyrzutnie celów pozornych Terma C-Guard
Zintegrowane systemy zarządzania walką na fregacie Jerônimo de Albuquerque:
Wielofunkcyjna trójwspółrzędna stacja radiolokacyjna Hensoldt TRS-4D
System kierowania ogniem Thales STIR 1.2 EO Mk 2
Sonar kadłubowy Atlas Elektronik ASO 713
Radar dozoru nawodnego pasma S firmy RTX
Systemu walki elektronicznej MB/Omnisys Defender Mk 3
Dwie głowice optoelektroniczne do obserwacji dalekiego zasięgu Safran PASEO XLR
Dwa radary nawigacyjne w paśmie X firmy RTX
System kierowania walką Atlas Elektronik ANCS (ATLAS Naval Combat System)
Fregaty lekkie typu Tamandaré będą mieć długość 107,2 m, szerokość 15,95 m, 5,2 m zanurzenia oraz wypierać będą 3500 t. Napęd fregat będzie opierał się na czterech silnikach wysokoprężnych MAN – 12V 28/33D STC. Sterowanie mechanizmami platformy oraz ich monitoring zapewni zintegrowany system L3 MAPPS Integrated Platform Management System.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.