Lotniskowiec USS Ford poddany pierwszej próbie wstrząsów wybuchowych [WIDEO]
Opublikowane:
22 czerwca, 2021
Amerykański lotniskowiec US Navy USS Gerald R. Ford przeszedł w piątek pierwszą próbę wstrząsową na poligonie u wybrzeży Florydy. W tym celu wysadzono 18 ton ładunków wybuchowych w niedużej odległości od jednostki. Podwodny wybuch miał na celu ocenę odporności systemów okrętowych, na silne wibracje spowodowane bliską eksplozją.
Po raz pierwszy od 1987 roku US Navy przeprowadziła próbę wstrząsową na lotniskowcu, wcześniej takiej procedurze poddany był lotniskowiec USS Theodore Roosevelt. Próba ta jest długo oczekiwanym eksperymentem, biorąc pod uwagę powszechnie znane problemy USS Ford z zaawansowanymi technologicznie i wysoce złożonymi systemami pokładowymi.
Według USGS, wybuch był na tyle duży, że został zarejestrowany jako trzęsienie ziemi o szacowanej magnitudzie 3,9 w skali Richtera.
Jednostka USS Gerald R. Ford jest jednym z największych i najnowocześniejszych lotniskowców US Navy. Długość okrętu wynosi 333 metry, wysokość 77 metrów a wyporność 100 000 ton. Okręt napędzają dwa reaktory atomowe nowego typu A2B.
Lotniskowiec jest pierwszą jednostką tego typu zwodowaną przez amerykańską flotę. Obecnie trwają pracę nad trzema kolejnymi okrętami: USS John F. Kennedy, USS Enterprise oraz USS Doris Miller. Według planów Pentagonu łącznie ma powstać 10 jednostek tej klasy, które z czasem zastąpią jednostki typu Nimitz.
W swoim oświadczeniu US Navy poinformowała, że po zakończeniu prób uderzeniowych tego lata, przez dodatkowe sześć miesięcy, okręt przejdzie ponownie kolejny cykl modernizacji, konserwacji i napraw przed oddaniem do służby operacyjnej. Wcześniej okręt zakończył 18-miesięczny okres remontów i testów, który poprzedził 15-miesięczny okres remontów po „shakedown”.
Załoga i kontrahenci Marynarki Wojennej muszą jeszcze uruchomić cztery z jedenastu podnośników uzbrojenia Forda. Nierozstrzygnięte pozostają także długoletnie pytania o trwałość elektromagnetycznych katapult i urządzeń do ich odzyskiwania, choć Marynarka twierdzi, że przeprowadziła tysiące cykli startów i ma zaufanie do tych systemów.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.